Wraca moda na kiszonki
- Autor: Magdalena Brzózka
- Data: 16-10-2017, 14:46

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
W skali lokalnej, w kontekście rynku polskiego, obserwujemy ponowne włączanie do codziennych jadłospisów tradycyjnych kiszonek, takich jak kiszona kapusta czy ogórki kiszone. - Konsumenci coraz chętniej eksperymentują także z innymi składnikami, częściej również kisząc samodzielnie w domu - mówi Honorata Jarocka, senior Food and Drink Analyst, Mintel.
Jeszcze w marcu 2017 r. podczas Food Show w Katowicach Magdalena Tomaszewska-Bolałek, autorka książek o trendach w kuchni azjatyckiej oraz "Polish Culinary Paths" i blogerka, alarmowała, że Polska powinna wykorzystać światową modę na kiszonki. - Od jakiegoś czasu na świecie można zaobserwować trend na kimchi, czyli kiszonkę koreańską. Szkoda, że jako Polacy nie potrafimy na szerszą skalę sprzedać kiszonej kapusty czy ogórka. To, że odeszliśmy od kiszonek, miało wpływ na pogorszenie się naszego zdrowia jako społeczeństwa - dodaje.
komentarze (0)