Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Owoce i warzywa

Wraca moda na kiszonki

  • Autor: Magdalena Brzózka
  • Data: 16-10-2017, 14:46
Fermentacja, jedna z najstarszych metod konserwowania żywności, przeżywa renesans w skali globalnej. W efekcie, produkty typu kimchi, kefir i kombucha cieszą się rosnącą popularnością z uwagi na unikalne benefity zdrowotne i smakowe.
Wraca moda na kiszonki

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

W skali lokalnej, w kontekście rynku polskiego, obserwujemy ponowne włączanie do codziennych jadłospisów tradycyjnych kiszonek, takich jak kiszona kapusta czy ogórki kiszone. - Konsumenci coraz chętniej eksperymentują także z innymi składnikami, częściej również kisząc samodzielnie w domu - mówi Honorata Jarocka, senior Food and Drink Analyst, Mintel.

Jeszcze w marcu 2017 r. podczas Food Show w Katowicach Magdalena Tomaszewska-Bolałek, autorka książek o trendach w kuchni azjatyckiej oraz "Polish Culinary Paths" i blogerka, alarmowała, że Polska powinna wykorzystać światową modę na kiszonki. - Od jakiegoś czasu na świecie można zaobserwować trend na kimchi, czyli kiszonkę koreańską. Szkoda, że jako Polacy nie potrafimy na szerszą skalę sprzedać kiszonej kapusty czy ogórka. To, że odeszliśmy od kiszonek, miało wpływ na pogorszenie się naszego zdrowia jako społeczeństwa - dodaje.

Dalsza część artykułu (85%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!