Wywiad z prezesem Heinz Polska: Interesują nas ciekawe produkty z silną marką
- Autor: Magdalena Brzózka, Łukasz Stępniak
- Data: 22-02-2010, 11:35

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
- W jaki sposób dwa lata kryzysu wpłynęły na branżę spożywczą w Polsce i na świecie?
- Kryzys nie pozostawił dramatycznego śladu w branży spożywczej, której nawet w tych trudnych czasach lepiej się wiedzie niż innym gałęziom przemysłu. Jednak pewne spowolnienie popytu na produkty spożywcze jest zauważalne na całym świecie, ponieważ klienci mają większą skłonność do oszczędzania. Obroty w handlu detalicznym oraz gastronomii nadal rosną, jednak mniej dynamicznie, m.in. przez podwyżkę cen we wszystkich kategoriach spożywczych, która miała miejsce w wyniku inflacji kosztowej i wahań waluty.
W drugiej połowie ubiegłego roku nastąpił wyraźny spadek dynamiki. Najbardziej ucierpiała gastronomia. Konsumenci, szukając oszczędności, zaczęli gotować w domu. Jest to widoczne niemal na wszystkich rynkach, głównie w USA. Najmocniej dotknięte są średniej klasy rodzinne restauracje, w mniejszym stopniu tańsze fast foody.
komentarze (1)
a kogo nie interesują ?
Odpowiedz