Soil Association podaje, że brytyjski sektor ekożywności kontynuuje swoją sześcioletnią stabilną ekspansję, a sprzedaż co roku osiąga rekordy. Jak wynika z danych Nielsena, największy odsetek w sprzedaży żywności organicznej w Wielkiej Brytanii ma nabiał (28,7%), owoce i warzywa (24%) oraz mięso i jaja (10%). Wszystkie te trzy kategorie rosną z roku na rok.

Stowarzyszenie Soil przeprowadziło badania i ankiety, na podstawie których wyłuskało 6 najważniejszych trendów, które powodują wzrost sektora spożywczego i wpływają na to, co ludzie dziś spożywają. Żywność ekologiczna świetnie wpisuje się w te trendy. 

1. ZDROWIE. Konsumenci oczekują produktów jak najbardziej naturalnych i jak najmniej przetworzonych, które nie tylko sycą, ale także odżywiają organizm, dostarczają energii i zaspokajają określone potrzeby żywieniowe.

2. SMAK I INSPIRACJA. Jakość produktu jest kluczowa dla dobrego smaku.

3. PASUJE DO MNIE... I do stylu życia współczesnych konsumentów, którzy robią wszystko "w biegu". Zakupy i przygotowywanie posiłków są czasochłonne. Konsumenci starają się osiągać równowagę pomiędzy ceną, jakością, ilością, czasem przygotowywania i smakiem dopasowanym do gustów wszystkich członków rodziny.

4. PRZYJEMNOŚĆ. Konsumenci od czasu do czasu pozwalają sobie na niektóre produkty - bardziej wyjątkowe, czasem nawet "pobłażliwe", aby zrobić sobie małe przyjemności.

5. WARTOŚĆ. To osobiste równanie każdego konsumenta składające się z ceny, jakości i wygody, a znaczenie każdego czynnika jest zmienne (nawet dla tego samego konsumenta). Np. kupuje ekologiczne warzywa, ale mówi "nie" dla eko-mięsa.  

6. OŚWIADCZENIE. Konsumenci czasem kupują produkt, ponieważ opakowanie jest w ich stylu, oznacza się wyjątkowym designem. To pobudza ich apetyt lub po prostu ciekawi i mogą o tym porozmawiać ze znajomymi.

Badanie również potwierdziło trendy już znane analitykom rynku żywności, które także mają wpływ na rozwój segmentu ekożywności. Są to:

- redukcja mięsa i wegetarianim / weganizm; 

- alternatywy dla mleka;

- obawy dotyczące przemysłowej produkcji żywności;

- wpływ mediów społecznościowych (głównie Instagrama) na wybory żywieniowe.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl