• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Agros Nova wchodzi na rynek produktów mrożonych

Agros Nova zadebiutowała na rynku mrożonek. Pod marką Łowicz wprowadza właśnie do sprzedaży mrożone dania gotowe - mączne i ziemniaczane.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-12-2008, 16:38
Agros Nova wchodzi na rynek produktów mrożonych

"Wejście w nowy dla spółki segment ma służyć umocnieniu jej pozycji na rynku potraw gotowych, który jest jednym z trzech biznesowych filarów Agros Nova (obok soków oraz przetworów owocowo-warzywnych). Dzięki przejęciu firmy Elbro, które spodziewane jest w styczniu, Agros Nova kierowana przez Roberta Niewiadomskiego, już na starcie zyska prawie 11 proc. udziałów i trzecią pozycję w segmencie mrożonych produktów mączno- ziemniaczanych. To również kolejny krok w strategicznym, długofalowym procesie budowania pozycji marki Łowicz jako jednej z największych polskich marek żywnościowych.

Na początek w ofercie mrożonych dań gotowych Łowicz znalazło się pięć najpopularniejszych wśród polskich konsumentów produktów: cztery rodzaje pierogów (z mięsem, z kapustą i grzybami, z serem, ruskie) oraz pyzy z mięsem. Pierogi domowe oraz pyzy domowe Łowicz dostępne będą zarówno w nowoczesnym, jaki i tradycyjnym kanale dystrybucji.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Segment gotowych produktów mrożonych ma w sobie duży potencjał wzrostu. W 2007 r. osiągnął wartość ok. 480 mln zł i zyskał na wartości ok. 18 proc. rok do roku (2007 vs. 2006).

- Na rzecz Agros Nova przemawia rozdrobnienie rynku, na który wkraczamy. Czterech pierwszych producentów osiąga na nim aktualnie ok. 44 proc. udziałów. Oznacza to, że jest na nim miejsce dla liczącego się gracza. Agros Nova będzie niewątpliwie największą firmą produkcyjną w tym segmencie - uzasadnia Robert Niewiadomski, prezes Zarządu Agros Nova.

Ogromne znaczenie dla rozwoju biznesu Agros Nova na rynku mrożonych potraw gotowych ma fakt przejęcia od norweskiego koncernu Orkla spółek: Kotlin i Elbro. Elbro jest dziś trzecią marką w Polsce jeśli chodzi o pyzy i pierogi. - Doskonale uzupełni naszą ofertę, zapewniając nam już na początku miejsce w pierwszej trójce producentów na rynku. Wzbogaci też nasze kontakty i know how w zakresie dystrybucji w nowym dla nas kanale sprzedaży - mówi prezes Agros Nova. - Czekamy tylko na zielone światło od UOKiK, by dokonać przejęcia. 5-letnią strategię budowania trzeciego filaru biznesu realizowaną od początku 2007 r., która uwzględnia zarówno rozwój organiczny, jak i przejęcia, rozpisaliśmy na kilka etapów. Pierwszym były tradycyjne dania warzywno - mięsne, drugim - tegoroczna nowość - jednogarnkowe danie Kociołek do syta, trzecim -pierogi i pyzy. Z takim biznesowym planem wzięliśmy udział w negocjacjach z Orklą w sprawie Kotlina i Elbro, które wygraliśmy. W efekcie wchodzimy na ten rynek dużo silniejsi i planujemy kolejne kroki - podsumowuje.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Array

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!