• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Agros Nova: Wejście Pamapolu w produkcję dżemów utrudni mniejszym graczom walkę o ten rynek

Strategia Pamapolu może mieć kluczowe znacznie dla Stovitu, Lubawy czy Scandic Food. Nie pozostanie też bez wpływu na realizację celów rynkowych Bakallandu, tegorocznego debiutanta w tym segmencie. - Niezależnie od wzajemnej rywalizacji, wszyscy markowi gracze stoją przed dużym wyzwaniem konkurowania z markami własnymi sieci, a bez wątpienia słabszym markom, które nie mają tak wysokiej rozpoznawalności i silnego wizerunku jak Łowicz, w dzisiejszej sytuacji rynkowej ta rywalizacja przychodzi znacznie trudniej - mówi Joanna Bancerowska, rzecznik Agros Nova.
  • Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-05-2010, 13:52
Agros Nova: Wejście Pamapolu w produkcję dżemów utrudni mniejszym graczom walkę o ten rynek

- Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprawnej finalizacji negocjacji z Pamapolem. Sprzedaż aktywów Sorelli odciąża nas od zadań związanych z dalszą produkcją, logistyką i handlem tą marką. Dzięki temu możemy nasze zasoby zaangażować w inne ważne dla grupy obszary. Nie musimy też dłużej inwestować w utrzymywanie na rynku marki, z którą i tak, ze względu na decyzję UOKiKu, musieliśmy się rozstać. Nie bez znaczenia jest również wcześniejsze pozyskanie środków finansowych ze sprzedaży - mówi Joanna Bancerowska.

Jej zdaniem rynek produktów dżemowych jest dojrzałym stabilnym rynkiem, spokojnie rosnącym.

- Układ sił od lat się nie zmienia i nie ma żadnych przesłanek wskazujących, że sprzedaż Sorelli Pamapolowi spowoduje w najbliższym czasie jakieś gwałtowne zmiany i przetasowania na rynku. Nie mamy żadnych obaw o pozycję grupy Agros Nova zarówno w całym segmencie, jak też w samych dżemach - mówi Joanna Bancerowska.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak zapewnia marka Łowicz nie jest zagrożona, ze względu na siłę tej marki ale też z uwagi na poziom środków, które co roku przeznacza na wzmacnianie Łowicza (promocja, reklama). 

- Nie lekceważymy żadnego konkurenta i bardzo uważnie, na bieżąco śledzimy wszystko, co dzieje się na rynku, jednak naszym zdaniem realnie Pamapol będzie rywalizował z firmami, z którymi sąsiaduje w rankingu udziałów.

Strategia Pamapolu może mieć więc kluczowe znacznie dla takich firm jak: Stovit, Lubawa czy Scandic Food. Nie pozostanie też bez wpływu na realizację celów Bakallandu.

- Dla tych graczy przejęcie Sorelli było ogromną i jak się okazuje niewykorzystaną szansą umocnienia pozycji na dużym rynku. Dla Agros Nova wejście na rynek nowego gracza, który będzie dopiero zdobywał doświadczenie i kompetencje na tym rynku, to dobre rozwiązanie. Właściwie układ sił producentów wrócił do stanu sprzed roku, sprzed przejęcia przez nas Sorelli. Pamapol zastąpił Kotlin w roli właściciela Sorelli. Żaden z producentów nie wykorzystał ogłoszonego przetargu na Sorellę do zwiększenia swej przewagi nad bezpośrednimi rywalami, choć konsolidacja na tym rynku wydaje się procesem naturalnym i nieuniknionym - mówi Joanna Bancerowska.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!