Agros Nova: Wejście Pamapolu w produkcję dżemów utrudni mniejszym graczom walkę o ten rynek
- Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
- Data: 18-05-2010, 13:52

- Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprawnej finalizacji negocjacji z Pamapolem. Sprzedaż aktywów Sorelli odciąża nas od zadań związanych z dalszą produkcją, logistyką i handlem tą marką. Dzięki temu możemy nasze zasoby zaangażować w inne ważne dla grupy obszary. Nie musimy też dłużej inwestować w utrzymywanie na rynku marki, z którą i tak, ze względu na decyzję UOKiKu, musieliśmy się rozstać. Nie bez znaczenia jest również wcześniejsze pozyskanie środków finansowych ze sprzedaży - mówi Joanna Bancerowska.
Jej zdaniem rynek produktów dżemowych jest dojrzałym stabilnym rynkiem, spokojnie rosnącym.
- Układ sił od lat się nie zmienia i nie ma żadnych przesłanek wskazujących, że sprzedaż Sorelli Pamapolowi spowoduje w najbliższym czasie jakieś gwałtowne zmiany i przetasowania na rynku. Nie mamy żadnych obaw o pozycję grupy Agros Nova zarówno w całym segmencie, jak też w samych dżemach - mówi Joanna Bancerowska.
Jak zapewnia marka Łowicz nie jest zagrożona, ze względu na siłę tej marki ale też z uwagi na poziom środków, które co roku przeznacza na wzmacnianie Łowicza (promocja, reklama).
- Nie lekceważymy żadnego konkurenta i bardzo uważnie, na bieżąco śledzimy wszystko, co dzieje się na rynku, jednak naszym zdaniem realnie Pamapol będzie rywalizował z firmami, z którymi sąsiaduje w rankingu udziałów.
Strategia Pamapolu może mieć więc kluczowe znacznie dla takich firm jak: Stovit, Lubawa czy Scandic Food. Nie pozostanie też bez wpływu na realizację celów Bakallandu.
- Dla tych graczy przejęcie Sorelli było ogromną i jak się okazuje niewykorzystaną szansą umocnienia pozycji na dużym rynku. Dla Agros Nova wejście na rynek nowego gracza, który będzie dopiero zdobywał doświadczenie i kompetencje na tym rynku, to dobre rozwiązanie. Właściwie układ sił producentów wrócił do stanu sprzed roku, sprzed przejęcia przez nas Sorelli. Pamapol zastąpił Kotlin w roli właściciela Sorelli. Żaden z producentów nie wykorzystał ogłoszonego przetargu na Sorellę do zwiększenia swej przewagi nad bezpośrednimi rywalami, choć konsolidacja na tym rynku wydaje się procesem naturalnym i nieuniknionym - mówi Joanna Bancerowska.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Finał historii z agrestem w tle. Rolnicze wsparcie przynosi korzyści
-
Polskie przetwórstwo wymaga zmian? Unijny komisarz ma pomysł
-
Herbapol włącza się w kampanię „Często dobre dłużej”
-
Polskie Owoce - limitowana linia dżemów Łowicz
-
7 ciekawostek o zakładzie Agros Nova w Łowiczu
-
Młodzi Polacy też robią przetwory na zimę - badanie preferencji
-
Agros Nova zlecił badanie nt. potrzeb i perspektyw Łowicza i mieszkańców
-
Malinowe Wzgórze: owoce produkuje się dla ludzi (wywiad)
-
Owoce i warzywa w pandemii. Raport Banku Pekao SA i Portalspozywczy.pl
-
Rynek dżemów jest bierny. Stovit chce to zmienić (wideo)
- Co będzie gdy mleczarniom zabraknie energii?
- Kombinat Konopny: Robimy produkty zupełnie neutralne światopoglądowo
komentarze (0)