Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Agros Nova: Wejście Pamapolu w produkcję dżemów utrudni mniejszym graczom walkę o ten rynek

  • Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-05-2010, 13:52
Strategia Pamapolu może mieć kluczowe znacznie dla Stovitu, Lubawy czy Scandic Food. Nie pozostanie też bez wpływu na realizację celów rynkowych Bakallandu, tegorocznego debiutanta w tym segmencie. - Niezależnie od wzajemnej rywalizacji, wszyscy markowi gracze stoją przed dużym wyzwaniem konkurowania z markami własnymi sieci, a bez wątpienia słabszym markom, które nie mają tak wysokiej rozpoznawalności i silnego wizerunku jak Łowicz, w dzisiejszej sytuacji rynkowej ta rywalizacja przychodzi znacznie trudniej - mówi Joanna Bancerowska, rzecznik Agros Nova.
Agros Nova: Wejście Pamapolu w produkcję dżemów utrudni mniejszym graczom walkę o ten rynek

- Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprawnej finalizacji negocjacji z Pamapolem. Sprzedaż aktywów Sorelli odciąża nas od zadań związanych z dalszą produkcją, logistyką i handlem tą marką. Dzięki temu możemy nasze zasoby zaangażować w inne ważne dla grupy obszary. Nie musimy też dłużej inwestować w utrzymywanie na rynku marki, z którą i tak, ze względu na decyzję UOKiKu, musieliśmy się rozstać. Nie bez znaczenia jest również wcześniejsze pozyskanie środków finansowych ze sprzedaży - mówi Joanna Bancerowska.

Jej zdaniem rynek produktów dżemowych jest dojrzałym stabilnym rynkiem, spokojnie rosnącym.

- Układ sił od lat się nie zmienia i nie ma żadnych przesłanek wskazujących, że sprzedaż Sorelli Pamapolowi spowoduje w najbliższym czasie jakieś gwałtowne zmiany i przetasowania na rynku. Nie mamy żadnych obaw o pozycję grupy Agros Nova zarówno w całym segmencie, jak też w samych dżemach - mówi Joanna Bancerowska.

Jak zapewnia marka Łowicz nie jest zagrożona, ze względu na siłę tej marki ale też z uwagi na poziom środków, które co roku przeznacza na wzmacnianie Łowicza (promocja, reklama). 

- Nie lekceważymy żadnego konkurenta i bardzo uważnie, na bieżąco śledzimy wszystko, co dzieje się na rynku, jednak naszym zdaniem realnie Pamapol będzie rywalizował z firmami, z którymi sąsiaduje w rankingu udziałów.

Strategia Pamapolu może mieć więc kluczowe znacznie dla takich firm jak: Stovit, Lubawa czy Scandic Food. Nie pozostanie też bez wpływu na realizację celów Bakallandu.

- Dla tych graczy przejęcie Sorelli było ogromną i jak się okazuje niewykorzystaną szansą umocnienia pozycji na dużym rynku. Dla Agros Nova wejście na rynek nowego gracza, który będzie dopiero zdobywał doświadczenie i kompetencje na tym rynku, to dobre rozwiązanie. Właściwie układ sił producentów wrócił do stanu sprzed roku, sprzed przejęcia przez nas Sorelli. Pamapol zastąpił Kotlin w roli właściciela Sorelli. Żaden z producentów nie wykorzystał ogłoszonego przetargu na Sorellę do zwiększenia swej przewagi nad bezpośrednimi rywalami, choć konsolidacja na tym rynku wydaje się procesem naturalnym i nieuniknionym - mówi Joanna Bancerowska.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!