Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Analityk: Chłonność chińskiego rynku jabłek jest obecnie bardzo ograniczona

- W 2013 r., czyli rok przed wprowadzeniem rosyjskiego embarga zgodnie z danymi Eurostatu Polska eksportowała jabłka do 55 krajów. W 2015 r. liczba ta wzrosła do 81. Pokazuje to, że polscy producenci jabłek aktywnie poszukują nowych rynków zbytu w celu zastąpienia rynku rosyjskiego. Otwarcie chińskiego rynku przed polskim eksportem jabłek jest zatem kolejnym sukcesem na tej drodze - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Jakub Olipra z Credit Agricole Bank Polska S.A.


Analityk: Chłonność chińskiego rynku jabłek jest obecnie bardzo ograniczona
Jakub Olipra z Credit Agricole Bank Polska S.A. /fot. CA

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 14-11-2016, 10:47

Warto jednak zwrócić uwagę, że Chiny są największym producentem jabłek na świecie i od lat znajdują się w czołówce ich eksporterów. - Dlatego też, w mojej ocenie chłonność chińskiego rynku jabłek jest obecnie bardzo ograniczona. Wsparcie dla takiej oceny stanowią dane USDA, zgodnie z którymi w sezonie 2015/2016 chiński import jabłek wyniósł zaledwie 82 tys. ton. Dla porównania, zgodnie z danymi Eurostatu w 2013 r. polski eksport jabłek do Rosji ukształtował się na poziomie 676 tys. ton. Niemniej jednak można oczekiwać, że wraz z rosnącą siłą nabywczą chińskich konsumentów, mimo wewnętrznej samowystarczalności w produkcji jabłek, coraz większą popularnością będą cieszyć się odmiany zagraniczne, które nie są produkowane w Chinach. Są one bowiem uznawane za dobra luksusowe. Tym samym w mojej ocenie w długim okresie będziemy mieli do czynienia z rosnącym trendem chińskiego importu jabłek - dodaje Jakub Olipra.

Zdaniem analityka w ocenie perspektyw polskiego eksportu jabłek do Chin należy również wziąć pod uwagę silną konkurencję na tym rynku ze strony Nowej Zelandii, USA oraz Chile, czyli krajów, które są obecne na tym rynku od lat. Silna konkurencja ze strony tych krajów stanowi istotną barierę wejścia na chiński rynek jabłek.

- Dodatkową ważną kwestią pozostają preferencje smakowe. W Chinach popularnością cieszą się jabłka słodkie i twarde. Jednocześnie Chińczycy preferują jabłka jednokolorowe, podczas gdy w Polsce dominują odmiany dwukolorowe, co stanowi wyzwanie przed promocją polskich jabłek w tym kraju - wskazuje Jakub Olipra. 

9 listopada 2016 r. Ambasada RP w Pekinie otrzymała z Generalnego Urzędu Nadzoru nad Jakością, Inspekcji i Kwarantanny ChRL (AQSIQ) potwierdzenie, iż polskie świeże jabłka zostały dopuszczone do importu do Chin. Jednocześnie na stronie internetowej AQSIQ została opublikowana lista zatwierdzonych sadów oraz pakowalni, co jest równoznaczne z otwarciem chińskiego rynku dla polskich jabłek.
 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jakub Olipra RSS ALERT    /    Credit Agricole RSS ALERT    /    rynek jabłek 2016 RSS ALERT    /    eksport jabłek do Chin RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.108.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!