Atlanta Poland chce w tym roku poprawić marże
- Autor: PAP
- Data: 14-01-2013, 12:09

"Nasz plan na 2013 r. zakłada kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży w ujęciu ilościowym. Jak to będzie wyglądało w ujęciu wartościowym, to już zależy od sytuacji na rynku walutowym" - powiedział prezes spółki, Dariusz Mazur.
Dodał, że spółka zamierza zarówno pozyskać nowych klientów, jak i zwiększyć dostawy do dotychczasowych odbiorców.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Atlanta Poland oczekuje, że w tym roku zdecydowanie poprawi marże i zanotuje poprawę wyników w porównaniu z 2012 r.
"W minionym roku mieliśmy do czynienia z paroma niekorzystnymi czynnikami, które się na siebie nałożyły, co mocno wpłynęło na spadek rentowności. Przeprowadzaliśmy się z zakładu w Dąbrowie Górniczym do Włocławka, co generowało spore koszty. W tym roku już ich nie będzie. Mamy nadzieję, że w 2013 r. zdecydowanie poprawimy marżę" - powiedział prezes.
"Ponadto, chcemy zredukować koszty własne. Przeprowadzka do Włocławka da nam w tym zakresie nowe możliwości, jak również pozwoli na wprowadzenie nowych produktów. Wszystkie wspomniane czynniki powinny zaprocentować lepszymi rok do roku wynikami" - dodał.
Atlanta Poland liczy także, że w tym roku udział sprzedaży eksportowej w przychodach ogółem powróci do poziomu sprzed 2012 r.
"W eksporcie zanotowaliśmy w 2012 r. dwucyfrowy spadek przychodów, a ich udział w obrotach ogółem zmniejszył się do ok. 10 proc. Kilku naszych klientów przechodziło restrukturyzację. Po podpisanych do tej pory kontraktach widzimy jednak, że sytuacja wraca na dawne tory. W tym roku chcielibyśmy ponownie zanotować udział eksportu na poziomie 16-18 proc." - powiedział prezes.
Mazur zakłada, że w przychodach spółki systematycznie będzie rósł udział sprzedaży w wyżej marżowym segmencie detalicznym.
"Detal bardzo ładnie nam się rozwija. Na pewno będziemy zwiększali jego udział w strukturze naszych przychodów. Chciałbym, żeby za 3-4 lata był on równy temu osiąganemu w segmencie przemysłowym. Na koniec 2012 r. odpowiadał już za ponad 30 proc. obrotów" - powiedział.
Dodał, że Atlanta Poland zamierza przeprowadzić w I kwartale 2013 r. podwyżkę cen części swojego asortymentu. Powiedział również, że w okresie wiosennym oferta spółki zostanie poszerzona o nowe produkty.

więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Z Purelli do Bakallandu. Marian Owerko powołał nową dyrektor marketingu
-
Helio ambasadorem polskiej gospodarki 2022
-
Kadrowa rewolucja w Bakallandzie. Marian Owerko wskazał dyrektora produkcyjnego
-
Helio ze wzrostem przychodów za ostatni kwartał
-
Bakalland z nowym dyrektorem operacyjnym
-
Bakalland: Polska ma szansę wzmocnić się na obecnym kryzysie
-
Wycofana partia mieszkanki orzechów, migdałów i żurawiny w czekoladzie
-
Bakalland i Purella łączą siły. W planach nowości i ekspansja
-
Anna Lewandowska zatrudni CEO od „kulek mocy”. Jakie są warunki?
-
Helio: koszty rosną na każdym kroku. "Jesteśmy skazani na znaczny wzrost cen bakalii"
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
komentarze (0)