Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Atlanta Poland chroni markę Bakal

Zarząd Atlanty Poland S.A. skierował do Sądu Okręgowego w Gdańsku pozew, którego przedmiotem jest zakazanie naruszania przez Helio S.A. praw ochronnych do znaków towarowych Bakal oraz zakazanie czynów nieuczciwej konkurencji. Podjęte działania prawne mają na celu ochronę marki Bakal, pod którą Atlanta Poland S.A. od 2009 roku oferuje konsumentom konfekcjonowane bakalie i owoce suszone - informuje Atlanta Poland w komunikacie.
  • Autor: pr
  • Data: 05-05-2014, 14:14
Atlanta Poland chroni markę Bakal
Dariusz Mazur, prezes Atlanty Poland

Zgodnie z postanowieniami Sądu Okręgowego w Gdańsku z dnia 17 kwietnia 2014 roku o zabezpieczeniu roszczenia niepieniężnego wobec Helio S.A., zarząd Atlanta Poland S.A. w dniu 30 kwietnia 2014 roku wniósł pozew do Sądu Okręgowego w Gdańsku, IX Wydział Gospodarczy. Spór dotyczy wprowadzenia przez Helio S.A. jesienią 2013 roku na rynek produktów w postaci owoców suszonych oraz bakalii oznaczonych w sposób, który może wprowadzić konsumenta w błąd odnośnie pochodzenia produktów. Równolegle Atlanta Poland S.A. wniosła sprzeciw wobec decyzji Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 31 marca 2014 roku, która narusza prawa ochronne na znaki towarowe przysługujące spółce.

Atlanta Poland S.A. od 2009 roku sprzedaje na rynku towary sygnowane znakiem towarowym Bakal. Marką tą oznaczone są produkty w kilku liniach m.in.: Bakal CRUNCH, Bakal PARTY, Bakal FIT, Bakal GOLD oraz Bakal SWEET, które dostępne są w sieciach handlowych, dyskontowych, placówkach typu cash&carry, a także w tradycyjnym kanale dystrybucji. Atlanta Poland S.A. od 9 listopada 2009 roku posiada świadectwa ochronne na słowne oraz słowno-graficzne znaki towarowe „Bakal" oraz rodzinę znaków z członem Bakal, które w swoim wykazie towarów zawierają bakalie i owoce suszone.

- Już szósty rok rozwijamy linię produktów Bakal. Staramy się jak najlepiej zaspokajać potrzeby konsumentów - wprowadzamy nowości, pracujemy nad innowacyjnością i wygodą opakowań. Podjęte przez nas kroki prawne związane z ochroną marki Bakal są więc niezbędne. Jest to marka doceniana przez konsumentów, przez lata wypracowaliśmy zaufanie do niej i konsekwentnie będziemy ją chronić -podkreśla Dariusz Mazur, prezes Atlanty Poland S.A.

Atlanta Poland S.A. działa od 1990 roku na rynku hurtowego handlu bakaliami, od 2005 roku notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych. W 2013 roku Atlanta Poland S.A. wypracowała 223 mln zł przychodów ze sprzedaży, z czego sprzedaż produktów konfekcjonowanych wyniosła 79 mln zł.

Podstawową aktywnością spółki jest handel zagraniczny. Firma sprowadza do Polski orzechy, suszone owoce, pestki i ziarna, które wykorzystywane są do produkcji wyrobów czekoladowych, słodyczy, ciastek i pieczywa. Spółka dysponuje nowoczesnymi liniami technologicznymi, na których wytwarzane są marcepan, arachipan, a także orzechy ziemne i laskowe prażone oraz różnego rodzaju miazgi i pasty. Największymi odbiorcami produktów Atlanty Poland S.A. są producenci słodyczy.

Od 2009 roku Atlanta Poland S.A. rozwija markę Bakal, która oferuje produkty konfekcjonowane skierowane do klienta końcowego. Marka obejmuje następujące linie produktowe: Bakal CRUNCH, Bakal PARTY, Bakal FIT, Bakal GOLD oraz Bakal SWEET. Produkty te są dostępne w nowoczesnym i tradycyjnym kanale dystrybucji.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!