• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Bakalland sprzedaje zakłady i odchudza portfolio

Co słychać w Bakallandzie? Marian Owerko, przewodniczący rady nadzorczej spółki opowiedział na FRSiH 2021 m.in. o tym z jakich powodów spółka sprzedała dwa zakłady produkcyjne oraz dlaczego zamierza odchudzić portfolio produktów.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz
  • Data: 18-11-2021, 10:25
Bakalland sprzedaje zakłady i odchudza portfolio
Współtwórca Bakallandu Marian Owerko przyznaje, że portfolio spółki jest zbyt duże. fot. PTWP

Bakalland porządkuje portfolio i zamyka zakład

Marian Owerko, przewodniczący rady nadzorczej, Bakalland SA był gościem debaty pt. „Innowacje = rozwój. Produkt skrojony na miarę postcovidowych czasów” na Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Przez ostatni rok udało się nam zamknąć fabrykę w Łodzi i przenieść ją do Janowa Podlaskiego. Mieliśmy też dwie transakcje sprzedaży fabryk: w Osinach koło Bełchatowa i zakład kawy zbożowej we Włocławku. To ciekawe transakcje, które miały spowodować, aby grupa od strony operacyjnej stała się bardziej przejrzysta i prostsza i aby mogła się skoncentrować na R&D - dodał Marian Owerko.

Bakalland miał za dużo zakładów?

Marian Owerko powiedział, że Bakalland miał tak dużo fabryk, że musiał kilka zamknąć.

- Teraz mamy mniej fabryk i możemy się zająć R&D. W Bakallandzie w dziale R&D pracuje 15 osób. Tak naprawdę każdy projekt jest przygotowywany wielodziałowo, ale dział jakości, który najbliżej współpracuje z R&D zatrudnia 20 osób, więc można przyjąć w pewnym uogólnieniu, że 35 osób pracuje na nowymi produktami. W myśl zasady, że "nie tylko innowacje, ale też renowacje" pracujemy nad poprawą jakości tj. poprawą dostrzegania oczekiwań klientów i spełniania przez nas, jako producentów, tych oczekiwań - mówił.

Dodał, że na bazie serca, jakim są bakalie, które są produktem w 100 proc. naturalnym, firma stara się spełnić wymagania od strony jeszcze pełniejszej sensoryki.

Bakalland będzie odchudzał portfolio

- Klienci oczekują, że bakalie będą nie tylko naturalne, chociaż o tym często mówią, ale że dodatek belgijskiej czekolady nie zmniejszył by ich chęci zakupu. Trend prozdrowotny, jaki by nie był, musi być smaczny. Smak jest największą determinantą do zakupów - uważa Marian Owerko.

Dodał, że ostatnie pół roku to premiera 30-40 nowych produktów, które stanowią około 20 proc. przychodów w spółce.

- Całe portfolio produktowe firmy jest za duże. Konsekwencją tego jest podejście, w myśl którego za każdy nowy produkt, dwa stare muszą zostać usunięte - wskazał.

Bakalland stawia na naturalność

Przewodniczący rady nadzorczej Bakallandu powiedział, że firma od początku starała się być, chociaż początkowo nieświadomie, firmą oferujące jak najbardziej naturalne produkty.

- Myślę, że to wpisuje się w trend czystej etykiety. Z drugiej strony zawsze braliśmy pod uwagę środowisko. Staraliśmy się współpracować z dostawcami z całego świata, którzy także dbają o środowisko, żeby to były produkty fair trade, aby to były produkty naturalne na każdym etapie ich powstawania. Te elementy zawsze mieliśmy wpisane w DNA od samego początku, gdy jeszcze byliśmy start-upem. Teraz też te sprawy mają dla nas znaczenie - dodał.

Owerko podkreślił, że konsolidacja produkcji w postaci zamknięcia fabryki w Łodzi i przeniesienia kwestii produkcyjnych do Janowa Podlaskiego to 3,5 tysiąca ton odpadów mniej.

- To także mniej transportu między fabrykami. Jest to ważne nie tylko dlatego, że to poprawia nasz wynik. Nie robimy tego też tylko dla komunikacji, ale na takim podejściu naprawdę zyskuje firma i całe otoczenie. To nasze największe osiągnięcie, które jest przeliczalne - podsumował.

 

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • tomasz karaszewski 2021-11-18 11:16:20

    Jako nowy właściciel zakładów w Osinie i Włocławku również oceniamy nasz zakup jako pozytywny i dający szanse na wzrosty w przyszłość . Cieszę się , że Portal Spożywczy zauważa poważne ruchy właścicielskie w branży , szkoda tylko , że z rocznym opóźnieniem :-) pozdrawiam Tomasz Karaszewski

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!