Bonduelle: fasole, źródło białka roślinnego, będą kluczowe w naszym portfolio
- Autor: Albert Katana
- Data: 20-01-2022, 10:56

Bonduelle to jeden ze światowych liderów w dziedzinie żywności roślinnej.Marka narodziła się w 1947 roku, od wtedy trwa dynamiczny rozwój firmy, poprzez poszerzanie obecności o nowe kraje, kontynenty, a także rozbudowywanie technologii produkcyjnych o warzywa świeże i mrożone. Dzisiaj Bonduelle to organizacja posiadająca oddziały w 100 krajach, zatrudniająca 15 tys. pracowników, z obrotami blisko 2,8 mld €.
Bonduelle: znaczenie Polski dla koncernu
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
- Polska to jeden z największych rynków konsumenckich w Europie, z dużą dynamiką zmian w kierunku zdrowego żywienia i zwiększania spożycia produktów roślinnych. Bonduelle rozpoczął działalność w Polsce w 1992 roku. Decyzja o wprowadzeniu marki Bonduelle na nasz rynek opierała na się na kilku ważnych elementach. Po pierwsze konsumpcja warzyw w Polsce była znacznie niższa niż w krajach Europy Zachodniej, co dawało duże możliwości rozwoju. Po drugie bardzo pozytywnie oceniono szanse współpracy z lokalnymi rolnikami, czego dowodem jest posiadanie 2 fabryk w Polsce (Gniewkowo i Ruchocice), które dość mocno bazują na współpracy z polskimi farmerami. I wreszcie ostania ważna kwestia to prognozy rozwoju ekonomicznego naszego kraju, które również były obiecujące - mówi Mariusz Andrzejczak, dyrektor sprzedaży Bonduelle Polska S.A.
W okresie od 2018 do 2020 roku żywność pochodzenia roślinnego wzrosła w Europie o 49%, a w Polsce ten wskaźnik jest jeszcze wyższy + 62%. Klienci szukają zdrowych produktów, w których zaczynają coraz bardziej dostrzegać składniki codziennej diety. Ponad 61% Polaków deklaruje, że je warzywa przynajmniej raz dziennie, w tej kwestii prawie dogoniliśmy Europę, bo tutaj ten średni wskaźnik wynosi 64%.
Współpraca Bonduelle z producentami warzyw
- Dzisiaj ogromnym wyzwaniem jest zapewnienie pełnej dostępności produktów. Jest to związane z wysokimi standardami jakościowymi w całym procesie produkcyjnym, dodatkowo nie pomagają nam zmiany klimatyczne i wreszcie dynamicznie zmieniające się ceny surowców. Bonduelle ma 55 fabryk na całym świecie, a to wymaga ogromnego wysiłku logistyczno-planistycznego, aby zapewnić efektywne działanie, a przede wszystkim zaspokoić potrzeby konsumentów. W kontekście asortymentu sprzedawanego w naszym kraju, warzywa są produkowane na Węgrzech, w Polsce i we Francji - zapewnia Mariusz Andrzejczak.
W każdej z wspomnianych lokalizacjach Bonduelle opiera swoje współprace o budowanie długotrwałych relacji z lokalnymi rolnikami.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Brudna dwunastka i czysta piętnastka - czyli o pestycydach w owocach i warzywach
-
Opóźnienie w siewach kukurydzy bez wpływu na plony
-
Drastyczne podwyżki. W marcu ceny produktów rolnych były wyższe o 35,9 proc. r/r
-
Rusza French Touch z Biedronką i firmami Bonduelle
-
Po ciepłych dniach nadchodzą przymrozki. Uwaga na uprawy w kujawsko-pomorskim
-
Bronisze: Jakie ceny warzyw? Ożywiony handel przed świętami
-
Polacy jedzą coraz więcej przetworów owocowych i warzywnych
-
Ceny zbóż: Podaż ziarna znowu spadła
-
Kantar: najpopularniejsze wśród polskich konsumentów owoce i warzywa w marcu
-
Francuskie koncerny rolno-spożywcze i sieci chcą pozostać w Rosji
- Mleczarnia z Ciechanowa kupiła zakład w Ozorkowie
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
komentarze (0)