• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Bracia Urbanek: Pandemia wyzwaniem, które potrafiliśmy przekuć w sukces

Choć pandemia to duże wyzwanie dla firm, to każde zawirowania na rynku stawiają nowe możliwości. Jeżeli mamy stabilny biznes opary na mocnych podstawach, czyli zdywersyfikowane łańcuchy dostaw, dobrych pracowników i zaufanych partnerów handlowych, to jesteśmy w stanie przekuć wyzwania w sukces – mówił Krzysztof Urbanek, dyrektor handlowy, Bracia Urbanek podczas FRSiH 2021.
  • Autor: PP
  • Data: 15-11-2021, 14:43
Bracia Urbanek: Pandemia wyzwaniem, które potrafiliśmy przekuć w sukces
Krzysztof Urbanek, dyrektor handlowy, Bracia Urbanek podczas FRSiH 2021

- Szybka reakcja i pozytywne podejście do wyzwań stawianych przez pandemię pozwalają nam umocnić pozycję na rynku – dodał.

Zdaniem Krzysztofa Urbanka, pandemia to trzy ważne etapy w działalności firm. Pierwszy to paniczne zakupy konsumentów, na które trzeba było szybko reagować. Konsumenci zmienili znacząco swoje nawyki. Drugim etapem była pozorna stabilizacja, a trzecim – czyli tym, w którym obecnie się znajdujemy – ogromna presja kosztowa.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Firma Bracia Urbanek dobrze poradziła sobie na tych wszystkich etapach. Zwiększyliśmy nasze przychody na strategicznych rynkach i udało nam się odpowiedzieć pozytywnie na zmieniające się trendy, wprowadziliśmy nowe produkty i prowadzimy rozmowy z potencjalnymi nowymi klientami – mówił podczas debaty dyrektor handlowy.

Eksport żywności do UE

Jak przyznał, wyzwania eksportowe warto podzielić na sprzedaż do UE oraz dalej.

- Eksport do krajów unijnych jest dużo mniej skomplikowany – łańcuchy dostaw są krótsze, łatwiejszy jest dostęp do informacji co się dzieje na danych rynkach a reakcje rządów są bardziej przewidywalne. To duża okazja dla polskich producentów, ponieważ wszystkie sieci handlowe starają się dywersyfikować łańcuchy dostaw i szukać nowych dostawców. Czerpiemy z tego i obecnie prowadzimy wiele takich rozmów – mówił Urbanek.

Eksport żywności na dalekie rynki

Jego zdaniem, eksport na dalekie rynki jest o wiele trudniejszy. - Koszty logistyki wzrosły nawet o kilkaset procent i tak naprawdę bez zaufanych partnerów w regionie nie bylibyśmy w stanie przetrwać tej pandemii. Nie raz borykaliśmy się problemem w Mongolii, gdzie jesteśmy bardzo popularni, że rząd podejmował decyzje, że zamyka granice kraju, a nasze produkty czekały od dwóch do trzech miesięcy w porcie. Powodowało to ogromne problemy z płatnościami czy ubezpieczeniem wysyłek. Bez zaufanych partnerów i dobrego planowania nie bylibyśmy w stanie podołać tym wyzwaniom – podkreślał.

Presja kosztowa wyzwaniem dla firm spożywczych

- Obecnie branża polskiego eksportu boryka się z ogromnym wzrostem kosztów i to będzie przyszłościowo bardzo duży problem, szczególnie w kwestii wysyłek do krajów biedniejszych, gdzie ze względu na wzrost cen obawiamy się spadku konsumpcji niektórych produktów – podsumował Krzysztof Urbanek.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!