Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Cały wywiad z prezesem Heinz Polska

Z Adamem Dyszyńskim, prezesem firmy Heinz Polska, o kryzysie, drogich surowcach, planach rozwoju firmy, wynikach finansowych i akwizycjach rozmawia serwis www.portalspozywczy.pl.

Cały wywiad z prezesem Heinz Polska
Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska

Autor: Magdalena Brzózka, Łukasz Stępniak, www.portalspozywczy.pl
Data: 13-04-2011, 12:59

Jaki był dla branży przetwórstwa warzywnego i dla firmy Heinz ubiegły, podobno kryzysowy rok? Co się wydarzyło w Heinzu?

Ubiegły rok na pewno był trudny dla całej branży spożywczej. Zauważalny był spadek dynamiki wzrostów w wielu kategoriach, zwłaszcza w porównaniu do bardzo dobrych kilku poprzednich lat. Jeśli popatrzymy na sprzedaż detaliczną produktów spożywczych w ubiegłym roku, to w cenach bieżących o kilka procent wzrosła, jednak w cenach stałych widać spadki. Na podstawie tego można stwierdzić, że konsumenci ograniczają ilość spożywanego jedzenia i wydatki na produkty spożywcze. Branży nie pomagały też niekorzystne trendy w obszarze kosztów, w szczególności w przypadku surowców, których ceny nadal są zupełnie niestabilne. Patrząc na cały rynek, najbardziej ucierpiał segment dań gotowych.

Myślę, że wynika to z faktu, że konsumenci szukając oszczędności rezygnowali z kupowania gotowych dań i przestawili się na gotowanie w domu. Widzieliśmy też w ubiegłym roku dość silny negatywny trend w gastronomii, odczuwalny na całym świecie. Konsumenci chcąc oszczędzać rezygnowali z jedzenia poza domem. Jednak na przykład w kategorii sosów tendencje były całkiem dobre. Ubiegły rok był nietypowy także pod względem optymizmu konsumentów. Do lata 2010 r. nastroje się poprawiały, by potem znów się pogorszyć, co nie do końca da się wytłumaczyć jednoznacznie. Czynników zapewne było kilka: katastrofa smoleńska, zmiany VAT, wahania pogody.

Możemy więc być zadowoleni, że nasza sprzedaż w ubiegłym roku według wstępnych szacunków wzrosła o kilka procent. W 2009 r. osiągnęliśmy przychody ze sprzedaży na poziomie 478 mln zł, w ubiegłym nieco ponad 493 mln zł.

Czy możemy mówić już o tym w czasie przeszłym? Czy te problemy jeszcze się nie skończyły?

Obecnie w końcu widać pierwsze oznaki ożywienia, ale wydaje się, że branży spożywczej jeszcze daleko do dwucyfrowych wzrostów sprzed wyhamowania. Spodziewamy się, że może być trochę lepiej niż w ubiegłym roku i oczekujemy umiarkowanego, stabilnego przyrostu. Jednak chyba jak wszyscy czekamy na mocniejsze odbicie.

więcej informacji:

Adam Dyszyński RSS ALERT    /    Heinz RSS ALERT    /    przetwory warzywne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.108.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!