• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Cargill: Liderzy polskiego rynku spożywczego są zainteresowani stewią

Zgoda Komisji Europejskiej na stosowanie stewii w żywności i napojach jest początkiem nowej ery dla naturalnie pozyskiwanych bezkalorycznych słodzików. Jest to jedna z najważniejszych kategorii innowacji produktowych w ostatnich latach i Cargill jest gotowy, aby w pełni wykorzystać potencjał specjalnie opracowanego wyciągu z liści stewii - Truvii - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Daniel Dubiel, który jest odpowiedzialny za promocję Truvii w Europie Śr.-Wsch.
  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-02-2012, 12:52
Cargill: Liderzy polskiego rynku spożywczego są zainteresowani stewią
Ekspert Cargill: Niskie ceny produktów zawierających stewię są konieczne do osiągnięcia sukcesu

Jak tłumaczy przedstawiciel Cargill, firma ma już znaczące doświadczenie w rozwoju innowacyjnych produktów z użyciem Truvii w USA. We Francji, gdzie KE dopuściła stewię do użytku w 2010 r., Truvia jest już składnikiem m.in. napoju Fanta o obniżonej kaloryczności. Po zaledwie 16 miesiącach na rynku francuskim, stewia stanowi znaczącą część kategorii substytutu cukru.

Zdaniem firmy Cargill na polskim rynku największym potencjał do wykorzystania stewii ma właśnie branża napojowa, ponieważ należy ona do najbardziej innowacyjnych na rynku i wykazuje największe zainteresowanie naturalnymi substancjami słodzącymi.

- Oprócz napojów, wierzymy, że istnieje wielki potencjał wykorzystania Truvii jako substancji słodzącej w jogurtach i deserach oraz innych produktach mlecznych. Cargill opracował już koncepcję dwóch tego typu produktów - deseru mlecznego na bazie kremu czekoladowego oraz belgijskiego twarożku typu fromage frais. W obu przypadkach udało się zredukować kaloryczności o ok. 30 proc. - komentuje Daniel Dubiel.

Tymczasem - jak przyznaje przedstawiciel Cargill - w porównaniu do innych krajów Europy Zachodniej, polski rynek spożywczy, w szczególności w sektorach mleczarstwa i wyrobów cukierniczych, jest bardzo tradycyjny jeśli chodzi o użycie substancji słodzących oraz tłuszczów. - Cukier i wysoka zawartość tłuszczu w produktach są normą, a tylko niewielka część polskich producentów posiada w ofercie produkty w wersji "light" - dodaje Dubiel.

Jego zdaniem polscy konsumenci najczęściej sięgają po produkty tanie, więc na pewno stosunkowo niskie ceny produktów zawierających stewię są konieczne do osiągnięcia sukcesu na rynku.

- Istnieje zainteresowanie stewią wśród liderów polskiego rynku spożywczego, ale w tej chwili nie znane są żadne konkretne plany gigantów. Jesteśmy przekonani, że sytuacja ta będzie ulegać zmianie. Polscy producenci będą stale monitorować postępy stewii na rynkach europejskich, a konsumenci będą coraz bardziej wyedukowani i świadomi zalet tej rośliny - mówi nasz rozmówca.

Jak pokazują doświadczenia Cargill na rynku amerykańskim, Truvia fundamentalnie zmieniła kategorię słodzików i przyczyniła się do wzrostu poprzednio stagnujących segmentów detalicznych. W USA kategoria słodzików wzrosła o 18 proc. w ciągu trzech lat. Biorąc pod uwagę niezwykłą popularność w Stanach oraz rosnącą we Francji, Cargill podpisał już umowy na dystrybucję m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, we Włoszech i Hiszpanii.

- Mimo ogromu zalet, stewia nie stwarza wielkiego zagrożenia dla cukru, ponieważ słodziki z wykorzystaniem tej rośliny są połączone z innymi substancjami słodzącymi - podsumowuje Daniel Dubiel.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!