• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Colian: Przyprawy i napoje na minusie. Słodycze coraz mniej rentowne

Producent słodyczy pokazał nie najlepsze wyniki za III kwartał 2012 r. - Wyniki za trzeci kwartał były na każdym poziomie niższe od moich prognoz (dla zysku netto oczekiwałem 6,1 mln zł). Słabsze od moich przewidywań okazały się zwłaszcza rentowność segmentu słodyczy oraz marża brutto - komentuje na łamach "Parkietu", Adam Kaptur, analityk Millennium DM.
  • Autor: Parkiet
  • Data: 14-11-2012, 08:16

Colian działa w trzech segmentach: słodyczy, przypraw (tzw. kulinariów) i napojów. Największą wagę w obrotach grupy ma ten pierwszy. W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku sprzedaż słodyczy wyniosła 297,4 mln zł. To o 2,4 mln zł więcej niż rok wcześniej. Zysk netto spadł do 17,4 mln zł z 20 mln zł. Analitycy zwracają uwagę, że jeśli wyłuskamy z raportu dane tylko dla III kwartału - wówczas zauważymy niepokojąco mocny spadek rentowności operacyjnej w słodyczach - pisze "Parkiet".

Poprawę wyników widać natomiast w napojach. Wprawdzie na poziomie netto wciąż są na minusie (1,26 mln zł straty w ciągu trzech kwartałów 2012 r.), ale strata jest dużo niższa niż rok wcześniej. Sprzedaż jest zbliżona do ubiegłorocznej i przekracza 70 mln zł.

Natomiast zniżkę obrotów do 72,9 mln zł z ponad 80 mln zł widać w przyprawach. Jednocześnie wyniki się pogorszyły. W ciągu trzech kwartałów Colian miał w tym segmencie 3,8 mln zł straty wobec 3,1 mln zł czystego zysku rok wcześniej. Z czego wynikają słabe wyniki? Monika Kalwasińska, analityk DM PKO BP, wskazuje na wysokie ceny pieprzu i trudności z przeniesieniem kosztów na klientów oraz na prawdopodobną walkę o utrzymanie dotychczasowych udziałów w rynku - czytamy w "Parkiecie".

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • xxx 2012-11-14 20:54:06

    Kolos na glinianych nogach

    Odpowiedz
  • sdcx 2012-11-19 11:18:46

    Kolańskiego ta firma przerasta juz od dawna. Wszedł w kilka branż, myśli że zna się na wszystkim, nie dopuszcza nikogo kto mysli inaczej niż on...i od kilku lat regularnie dołuje wyniki:((( Szkoda bo to jedna z ostatnich polskich znaczących firm słodyczowych.

    Odpowiedz
  • leon 2012-11-19 12:12:04

    Nie stworzyli nic innowacyjnego w napojach. Hellena kojarzy się tylko z oranżadą i niczym innym. Koncepcja Hellena Perfect to klapa. Są skazani na oranżadę, ale może by ją trochę unowocześnili?

    Odpowiedz
  • t 2012-11-19 13:57:12

    Jak panowie dyrektorzy śpią w autach pod Tradisem żeby GPS pokazał wizytę w centrali a robotą się nie kalają....no to jak ma być na plusie ?

    Odpowiedz
  • spoż 2012-11-20 16:13:06

    Co roku Kolański zwalania cały dział sprzedaży .To zwykły burak, który nie ma pojęcia o handlu i ekonomi.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!