Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Cukier potaniał, ale perspektywy ciągle są dobre

Drugi tydzień grudnia przyniósł przecenę notowań cukru. Zarówno biały jak i surowy straciły po około 4 proc. i cukier rafinowany był notowany nieco poniżej 600 USD/t, a nierafinowy poniżej 490 USD/t - informuje FAMMU/FAPA.

Cukier potaniał, ale perspektywy ciągle są dobre

Autor: FAPA/FAMMU na podstawie Reuters, AgraNet
Data: 13-12-2009, 08:39

Ze względu na fakt, że w 2009 roku cukier bije rekordy, zasadnym jest pytanie, jak dużo mogą wzrosnąć jego ceny? W przypadku cukru surowego coraz częściej pojawiają się opinię, że pierwsze półrocze 2010 roku może przynieść korektę, ponieważ pozostawione na plantacjach 40-60 mln ton trzciny cukrowej w Brazylii z powodu złych warunków pogodowych może zostać stosunkowo łatwo zebrane.

Analitycy z banku JP Morgan nie wykluczają spadku nawet do 15 UScts/lb, a Goldman Sachs do 17 US cts/lb. Druga połowa przyszłego roku miałaby przynieść kolejną podwyżkę cen w oczekiwaniu na wyniki z Indii i Chin. Z drugiej jednak strony zbiory w Brazylii kończą się w kwietniu i do tego czasu trend cenowy nie powinien się gwałtownie zmienić.

W przypadku cukru białego w krótkim horyzoncie jego ceny powinny jeszcze podrożeć ze względu na popyt ze strony Indii, Pakistanu i Indonezji, które sygnalizowały takie zakupy. Analitycy z Rabobank prognozują, że azjatycki popyt może doprowadzić do wzrostów ceny cukru białego o 20-30 USD/t do około 650 USD/t. Warto zaznaczyć, że przedstawiciele rafinerii cukru Al Khaleej w Dubaju - największego samodzielnego zakładu tego typu na świecie, przyznali, Ŝe błyskawiczne wykorzystanie dodatkowego limitu eksportu cukru z UE (700 tys. ton) zostanie z łatwością wchłonięte przez rynki bliskowschodnie lub azjatyckie i taki dodatkowy wolumen nie wpłynie na ceny cukru.

Przyszły rok ma być również dobry dla lukratywnych interesów w sektorze cukru ze względu na deficyt. Nowym Jorku zaś notowania są najwyższe od 30 lat. Głównymi powodami drożejącego kakao są kłopoty z zaopatrzeniem i rosnący popyt.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

kakao RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.175.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!