Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Członek zarządu firmy Unilever: Rynek zachowuje się lepiej niż sami prognozowaliśmy

- W skali roku, były to dwie dość duże podwyżki cen naszych produktów, na pewno większe niż byśmy chcieli. Natomiast koszty surowców poszły w górę o kilkadziesiąt procent - mówi w rozmowie z serwisem portalspoztywczy.pl Michał Mrowiec, dyrektor ds. sprzedaży, członek zarządu Unilever Polska

Członek zarządu firmy Unilever: Rynek zachowuje się lepiej niż sami prognozowaliśmy
Michał Mrowiec, dyrektor ds. sprzedaży, członek zarządu Unilever Polska
Co w 2011 r. było największym problemem dla Unilevera?

Najtrudniejszą kwestią były wahania na rynku surowców, co bardzo mocno wpływało na prowadzoną przez naszą firmę działalność. Miało to bezpośrednie przełożenie na ceny margaryn, które musieliśmy dość istotnie podnieść, podobną sytuację obserwowaliśmy na rynku olejów.

Jaka była skala podwyżek?

W skali roku, były to dwie dość duże podwyżki cen naszych produktów, na pewno większe niż byśmy chcieli. Natomiast koszty surowców poszły w górę o kilkadziesiąt procent. Musieliśmy zmienić naszą strategię dot. kategorii margaryn, m.in. zmniejszyć nasze marże. Robiliśmy wszystko, aby ograniczyć wzrost cen produktów i nie przerzucać kilkudziesięcioprocentowych wzrostów cen surowców na konsumenta.

Po to, by ograniczyć wzrost cen mocno „graliśmy" naszym portfolio produktowym, więc trudno mówić o jednej średniej wartości o jaką wzrosły ceny. Natomiast ważona zmiana cen, wzrosła o kilkanaście procent w ciągu roku. Oczywiście ceny części produktów rosły mocniej, innych mniej.

Obecnie największym wyzwaniem są niestabilne kursy walut. Można przypuszczać, że są to tylko czasowe wahnięcia, jeżeli jednak ta sytuacja utrzyma się dłużej, może mieć to realny wpływ na sytuację firm.

Europa przeżywa kryzys. Sytuacja nie wygląda najlepiej...

Planując budżet na 2012 rok patrzymy na średni kurs walut w perspektywie całego roku. Rynek jest niestabilny, ale musieliśmy przyjąć pewne założenia, które uwzględniają obecną sytuację, lecz nie w takiej zmienności, jaka ma dzisiaj miejsce. Jeżeli zmiany w kursach będą większe niż oczekujemy, to będziemy musieli zareagować. Obecnie jesteśmy dobrej myśli, ponieważ polska gospodarka ma mocne fundamenty i na wewnętrznym rynku nic dramatycznego się nie dzieje. Oczywiście widać pewne spowolnienie, widać także pewne zmiany w trendach konsumenckich - poszukiwanie dobrych okazji i dobrych, niskich cen.

W które „"biznesy" Unilevera najmocniej uderzyły drogie surowce?

W ubiegłym roku największy wpływ na nasze działania miały ceny olejów rafinowanych. W związku z tym odczuliśmy to mocno w kosztach surowców do produkcji takich wyrobów jak na przykład margaryny.

więcej informacji:

Michał Mrowiec RSS ALERT    /    Unilever RSS ALERT    /    drożejąca żywność RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • Tuj Chusk 2012-03-03 00:40:20
    Zmniejszyć zatrudnienie, intensyfikować EBITA, skracać procesy. I bedze dobrze. Bo jakżem ostatnio widział openspace Unilevera to żem się zapytał: \"jak oni na to wszystko zarobio ?\"
  • juan 2012-03-11 13:32:19
    obniżać ceny..i i wspierac wspierac
  • z Holandii 2012-03-11 14:41:04
    Unilever - to Holendrzy . Polakami gardzą a polskimi pieniędzmi jakby mniej
  • pi 2012-03-14 07:53:22
    Jak widzę znaczek U na opakowaniu, to omijam szerokim łukiem, bo kupuję polskie produkty. A tak przy okazji, to masło jest zdrowsze od margaryny.
  • obserwator 2012-03-18 13:57:58
    Unilever niech wraca do Holandii

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.108.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!