• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Dagoma zakłada dalszy wzrost sprzedaży. Wkrótce finalizacja dwóch dużych kontraktów

- Nasze przychody za 2011 r. wykazały około 30-proc. wzrost względem roku poprzedniego. Biorąc pod uwagę sytuację na rynku, prognozuję, że utrzymamy ten poziom obrotu, a nawet zanotujemy wzrost o ok. 10 proc. Wynik ten może urosnąć, jeśli uda nam się sfinalizować dwa kontrakty, które obecnie negocjujemy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Georgios Orfanos, prezes zarządu Dagoma Sp. z o.o., która zajmuje się przetwórstwem owocowo-warzywnym.
  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-07-2012, 12:26
Dagoma zakłada dalszy wzrost sprzedaży. Wkrótce finalizacja dwóch dużych kontraktów
Georgios Orfanos, prezes zarządu Dagoma Sp. z o.o.; Fot. ŻelaznaStudio

Jak tłumaczy prezes, w najbliższym czasie na zwiększenie sprzedaży mogą wpłynąć akcje marketingowe, na które spółka kładzie spory nacisk.

- Chcemy przywrócić rozpoznawalność marki Dagoma i uświadomić konsumentom wysoką jakość naszych produktów. Stawiamy też na degustaje w galeriach handlowych, ale też promocję w radio, prasie i na billboardach na terenie Trójmiasta. Obecnie nasze produkty są już dostępne w pięciu regionach Polski: w Szczecinie i w jego okolicach, w Trójmieście i na Pomorzu, w regionie łódzkim, Małopolsce i Warszawie. Z tego względu reklamy naszych produktów ograniczamy do tych terenów - dodaje Georgios Orfanos.

Jednak przyznaje, że jest jedno zagrożenie co do wzrostu sprzedaży. - Są to koszty produkcji, które są dość wysokie przy założeniu, że produkty mają nie zawierać konserwantów, a niektóre procesy wykonywane są pracą rąk ludzkich (np. przy produkcji ogórków). Koszty wpływają natomiast na finalną cenę, która jest odrobinę wyższa niż u innych producentów. To może powodować, że kryzys zmusi konsumentów do wyboru tańszych towarów - komentuje prezes.

- Jest określona grupa wymagających konsumentów, którzy kupują produkty premium lub eko. Jednak nie stanowią oni znaczącego odsetka społeczeństwa. Ludzie o niższych zarobkach i ubożsi nie są zainteresowani tym, co jedzą, tylko za ile kupują - dodaje.

Jak podsumowuje, dodatkowym zagrożeniem jest także polityka zakupowa kupców sieci handlowych, którzy używają w negocjacjach tylko jednego parametru - ceny. - Tracą na tym polskie tradycyjne firmy, ponieważ społeczeństwo nie ma zaufania do rodzimych produktów, które są wytwarzane przede wszystkim w oparciu o jak najniższy koszt - mówi Orfanos.

Dagoma zajmuje się produkcją musztard, dżemów i marmolad oraz innych przetworów owocowo-warzywnych, w tym ogórków kaszubskich.
Firma powstała w wyniku reorganizacji spółki Dagoma Gdańsk, która posiadała przeszło 50-letnią tradycję w branży przetwórstwa owocowo-warzywnego. Spółka Dagoma Puck, która działa od 2001 r. zachowała znak firmowy, który znany jest wielu konsumentom, co w znacznym stopniu ułatwiło wprowadzenie jej produktów do sieci supermarketów i dużych hurtowni takich jak: Real, Tesco , Makro, Selgros, Zatoka, DLS, Rabat Pomorze, Olimpic, Bomi.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!