Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Dawtona wchodzi na rynek żywności funkcjonalnej

ZPOW Dawtona we współpracy z Fundacją Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu wprowadza na rynek sok, który ma korzystnie działać na serce. Ma to być unikalny na rynku polskim produkt wskazany w profilaktyce chorób serca i schorzeń cywilizacyjnych. Tym samym firma wpisuje się w trend, który coraz wyraźniej widać na polskim rynku - rozwoju żywności health&wellness.

Dawtona wchodzi na rynek żywności funkcjonalnej

Autor: WP, portalspozywczy.pl
Data: 15-04-2010, 12:34

- To bardzo ciekawy kierunek rozwoju - przyznaje Adam Bogacz, właściciel AKB Consulting, ekspert rynku napojów. - Od lat wiadomo, że likopen zawarty w pomidorach korzystnie wpływa na zdrowie. Korzystają z tego firmy na Zachodzie. Dobrze, że i polscy producenci zauważają korzyści płynące z rozwoju w tym kierunku - dodaje.

Według Dawtony, oprócz zawartości silnego przeciwutleniacza, jakim jest likopen, korzystną cechą nowego soku są korzystne proporcje magnezu i potasu. Poza tym zastąpiono w nim używanądotychczas sól - solą o zwiększonej zawartości magnezu i potasu, a obniżonej zawartości szkodliwego w nadmiarze sodu. Producent podkreśla również, że sok stanowi także źródło wielu niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu witamin, mikro- i makroelementów. Część konsumentów przyciągnie zapewne także niska kaloryczność produktu - 250 ml puszka soku dostarcza 45 kcal.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu objął produkt Dawtony programem profilaktyki zdrowotnej Siła Serca. Część dochodu ze sprzedaży Soku Siła Serca wspiera realizowany przez Fundację Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu program budowy prototypu i wdrożenia do praktyki klinicznej systemu wspomagania serca dla dzieci w wieku szkolnym, który umożliwi regenerację niewydolnego serca lub podtrzymanie jego funkcji w oczekiwaniu na transplantację.

W USA i Zachodniej Europie trwa boom na produkty health & wellness. W Polsce trend ten przychodzi bardzo powoli, według niektórych ekspertów barierą jest często wyższa cena produktów korzystnie wpływających na zdrowie - dla Polaków bowiem cena produktów nadal ma kluczowe znaczenie. Barierą jest też zapewne pewna obawa polskich producentów przed wchodzeniem na nieznany rynek.

- Wprowadzenie przez Dawtonę soku Sok pomidorowy Siła Serca może być kolejnym dowodem na to, że nowe formy produktów health & wellness zyskują na popularności także w naszym kraju - podkreśla Adam Bogacz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dawtona RSS ALERT    /    health&wellness RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.240.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!