Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Dynamiczny rozwój shotów funkcjonalnych

Od ponad roku na sklepowych półkach obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost produktów zamkniętych w małych buteleczkach. Są nimi shoty funkcjonalne, będące skondensowaną dawką naturalnych składników aktywnych odpowiadających za daną funkcję. Do najczęściej używanych składników aktywnych zalicza się imbir, kurkumę, pieprz czy też cynamon. - Cechą charakterystyczną shotów jest ich intensywny smak. Shoty mają za zadanie dać organizmowi prawdziwego "kopa", stąd tak wiele rozwiązań opartych jest na imbirze o ostrym posmaku – mówi Maciej Mikołajczak z Chias Brothers.

Dynamiczny rozwój shotów funkcjonalnych
Dynamiczny rozwój shotów funkcjonalnych/ fot. materiały prasowe

Intensywność smaku ma swoje pozytywne strony oparte na aspektach psychologicznych. Po spożyciu produktu u konsumenta pojawia się poczucie, iż wypił on naturalne remedium, które wspiera różne funkcje organizmu i wpływa na jego samopoczucie w zależności od bieżących potrzeb. Wśród nich najczęściej występują – koncentracja, energia, dobry sen, oczyszczenie a przede wszystkim wsparcie odporności organizmu.

Bazując na danych konsumenckich Mintel, „w maju 2020 roku, 34% Polaków deklarowało zainteresowanie żywnością, która może wspierać system odpornościowy. - Te nowe potrzeby stały się w efekcie nowym oknem możliwości dla marek spożywczych – mówi Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

Wszechobecność shotów funkcjonalnych w różnych kanałach sprzedaży potwierdza chęci konsumentów do naturalnego wpływania na swój organizm poprzez stosowanie produktów o określonej funkcji. Dla klienta obecnie ważne jest to, aby niewielką ilością produktu dostarczyć organizmowi wiele korzyści zdrowotnych. Również wygodne i niewielkie opakowanie ma w tym wypadku duże znaczenie, gdyż można je wszędzie zabrać.  

W Polsce rynek bardzo szybko rośnie, ale jest to dopiero początek ery shotowej. W krajach Europy Zachodniej, jak również w Stanach Zjednoczonych takie produkty dostępne są od wielu lat, co potwierdza iż nie jest to zaledwie krótkotrwały trend. W Ameryce ta kategoria przeszła długą drogę rozpoczynającą się już w 2004 roku.

Kraje skandynawskie, na czele z Danią, odgrywają znaczącą rolę we wdrażaniu shotów w Europie. Następne co do wielkości rynku są Niemcy, Norwegia i Szwecja. Znanymi markami shotowymi w Europie są między innymi brytyjski Innocent i Moju, czy duński BANGS.

- Na polskim rynku premiera tej subkategorii nastąpiła w grudniu 2019 roku za sprawą marki wellss należącej do Chias Brothers. 2 SKUs marki wellss zadebiutowały w Żabce. Początkowo linia shotów oparta była na 2 funkcjach, ale widząc zainteresowanie konsumentów i sieci handlowych, w ciągu kwartału poszerzyliśmy ofertę o focus, beauty, prebiotic oraz sleep, dzięki czemu dziś w swoim portfolio mamy najszerszy wachlarz funkcji z dostępnych na rynku -  Natalia Heyn z Chias Brothers .

więcej informacji:

Chias Brothers RSS ALERT    /    Maciej Mikołajczak RSS ALERT    /    superfoods RSS ALERT    /    shoty RSS ALERT    /    shoty funkcjonalne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.220.231.235
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!