Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Dyrektor SmakMAK na Internetowym FRSiH: Przyszłość firm to automatyzacja

- W marcu br. odnotowaliśmy bardzo wysoki wzrost sprzedaży, ale kwiecień nie był już tak udany ze względu na nietypowe dla branży FMCG święta. Analizy pokazują jednak, że sprzedaż utrwaliła się na wyższym poziomie niż przed pandemią, co nas bardzo cieszy. Pewne procesy w firmie zostały przyspieszone, tego wymagała sytuacja. Z perspektywy czasu jesteśmy z tych zmian zadowoleni - mówił Tomasz Średziński, dyrektor zarządzający SmakMAK sp. Z o.o. Sp. K. podczas debaty "Krótkie łańcuchy dostaw – zmiana, która przedefiniuje logistykę", która odbyła się w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Dyrektor SmakMAK na Internetowym FRSiH: Przyszłość firm to automatyzacja
Tomasz Średziński, dyrektor zarządzający SmakMAK sp. Z o.o. Sp. K

W 2017 roku spółka SmakMAK największe udziały handlowe miała w kanale tradycyjnym. Czy ta strategia uległa zmianie w obliczu pandemii?

- W 2017 dołączyliśmy do naszych struktur trzeci zakład produkcyjny. W ciągu tych trzech lat zaszło wiele zmian, zmienili się także sami konsumenci, co obserwujemy wyraźnie zwłaszcza w ostatnich miesiącach. Nadal chcemy być silnie obecni w handlu tradycyjnym, ale w obecnych czasach ten rynek się kurczy. Cieszy mnie natomiast, że bardzo rozwinęliśmy eksport. Stało się to dzięki zwiększeniu mocy produkcyjnych. To pozwoliło nam zdywersyfikować sprzedaż, osiągnąć stabilizację.
Dywersyfikacja produktowa umożliwiła z kolei ochronę marży. Obecna sytuacja bardzo sprzyja rozwojowi kanału e-commerce. Myślę, że najbardziej odczują to sklepy wielkopowierzchniowe. Jestem ciekaw, w jakim kierunku zmierzamy. W obliczu pandemii sytuacja jest jeszcze bardziej dynamiczna - uważa Tomasz Średziński.

Zapytany o to, jak w czasie agresji koronawirusa radzi sobie SmakMAK, Tomasz Średziński przyznał, że w początkowej fazie wkradła się w działalność firmy odrobina zamieszania. - Doświadczenie naszych specjalistów od logistyki surowców pozwoliło nam szybko opanować sytuację. Mamy dużą dywersyfikację surowcową, kupujemy zarówno wołowinę, wieprzowinę, drób, produkty piekarnicze, warzywa. Z jednej strony to utrudnienie, z drugiej - procesy zakupowe przebiegały bardzo spokojnie. Od kilkunastu lat nie mieliśmy jeszcze tak pełnego niepewności roku, jak ten. Mam tu na myśli nie tylko pandemię, ale także sytuację na rynku surowców, politykę i wszelkie sprawy, które dotykają dziś przedsiębiorców. Jeśli ktoś będzie próbował powstrzymywać swoją firmę przed zmianami, nie będzie chciał ich wdrożyć, to w dłużej perspektywie czekają go duże trudności. Przedsiębiorstwa, które się szybko zaadaptują do nowych warunków, wygrają, będą silniejsze - ocenia dyrektor SmakMAK.

Jak pandemia wpłynęła na wyniki sprzedażowe? - W marcu br. odnotowaliśmy bardzo wysoki wzrost sprzedaży produktów marki własnej, ale kwiecień nie był już tak udany ze względu na nietypowe święta. Analizy pokazują jednak, że sprzedaż utrwaliła się jednak na wyższym poziomie niż przed pandemią, co nas bardzo cieszy. Pewne procesy w firmie zostały przyspieszone, tego wymagała sytuacja. Z perspektywy czasu jesteśmy z tych zmian zadowoleni. Największym wyzwaniem jest obecnie czynnik ludzki. Niewątpliwie automatyzacja jest przyszłością przedsiębiorstw, szczególnie tych, które chcą się mocno rozwijać. Im szybciej te procesy zajdą między poszczególnymi działami firmy, między klientami a producentem czy dystrybutorem, tym lepiej - podsumował Tomasz Średziński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Średziński RSS ALERT    /    SmakMAK RSS ALERT    /    FRSiH2020 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.184.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!