• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

EEC: Czy konsument będzie miał z czego dopłacić do żywności bio?

Konsument nie zmieni się szybko. Nie dopłaci on nagle na koszyku 20-30 proc. do żywności bio/organic, ponieważ i tak będzie miał teraz dwucyfrową podwyżkę wszystkich podstawowych produktów – mówił Adam Mokrysz, prezes Mokate, podczas debaty Biznes spożywczy na drodze zrównoważonego rozwoju, która odbyła się 22 września w ramach EEC 2021.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-09-2021, 08:36
EEC: Czy konsument będzie miał z czego dopłacić do żywności bio?
Adam Mokrysz, prezes Mokate, podczas debaty Biznes spożywczy na drodze zrównoważonego rozwoju; fot. PTWP

Jak stwierdził Adam Mokrysz, prezes Mokate, rozmawiając o rynku produktów bio/organic, nie możemy porównywać Polski do Niemiec.

 – Byt kształtuje świadomość. Siła nabywcza w Niemczech jest 4-5 razy większa. Widać, ile produkty bio/organic stanowią w koszyku – podkreślił prelegent.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

– Zaczyna się i kończy na konsumencie. Rządzi ten, kto ma klienta. To gra konkurencyjna na rynku i widać, kto wygrywa – dodał.

Konsument kieruje się ceną

Kto wygrywa na polskim rynku? Zdaniem Mokrysza, dyskonty, najsilniejsze marki i marki prywatne. To one zabierają wszystkim pozostałym. Tracą małe sklepy i firmy rodzinne.

– Widać, gdzie jest punkt ciężkości. Klienci, kupując markę prywatną, kierują się ceną. Mają swoje ulubione marki, jedną albo dwie w kategorii. Kupują je od lat i ich nie zamienią. Będą kupować tę samą markę albo markę alternatywną. Nie przekona się ich nowością. Ciężko przebić się z nowym wyrobem, nawet innowacyjnym, ze względu na to, że Polska jest dojrzałym, bardzo konkurencyjnym rynkiem. Widać to w sklepach, na półkach. Jest dużo fantastycznie opakowanych produktów, smacznych, z dobrą ceną, na promocji… To wszystko trzeba brać pod uwagę – mówił podczas debaty Biznes spożywczy na drodze zrównoważonego rozwoju.

– Trzeba mierzyć siły na zamiary, ale traktujmy to długofalowo, znajdując metodę środka – radził prezes Mokate.

Konsument nie zmieni się szybko. Nie dopłaci on nagle na koszyku 20-30 proc., ponieważ i tak będzie miał teraz dwucyfrową podwyżkę wszystkich podstawowych produktów.

– Jak dopnie budżet domowy? Czy będzie go stać na produkt bio/organic, kiedy wszystkie koszty mu wzrosną? To super kierunek, ale musi być wyższa siła nabywcza – podsumował Adam Mokrysz.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Bohdan 2021-09-24 16:57:07

    Trochę wróżbiarska opinia. Część klientów będzie wybierała żywność wyższej jakości, gdyż po pierwsze, kupi artykuł bardziej wartościowy , dający więcej korzyści, po drugie, takiej żywności się nie wyrzuca. Nie zielenieje po kilkunastu godzinach, kupno nastepuje z większą rozwagą. Co do cen to waro zauważyć różnicę cen kawy między dzielnicami np. w Warszawie. Taka sama porcja, takie też opakowania, ta sama marka a cena 100 % wyższa bo to śródmieście.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!