• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ekspert: Dzięki przejęciu McCormick zyska dostęp do rynków Europy Wschodniej, na których działa Kamis

- Portfolio ofertowe firmy Kamis idealnie pasuje do konceptu koncernu McCormick. Stanowi uzupełnienie portfela silnych marek amerykańskiej grupy, a także niedawno ogłoszonego joint venture w Turcji - mówi Jarosław Filipek, prezes firmy CODES Strategie i BrandTransactions.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-06-2011, 13:56
Ekspert: Dzięki przejęciu McCormick zyska dostęp do rynków Europy Wschodniej, na których działa Kamis
McCormick kupi polską firmę przyprawową Kamis za ok. 830 mln zł

Amerykański producent i dystrybutor przypraw, spółka McCormick & Co poinformowała, że podpisała umowę na zakup 100 procent akcji spółki Kamis. Wartość umowy opiewa na 291 milionów dolarów, czyli około 830 milionów złotych.

Analitycy przewidywali wartość transakcji na poziomie 250 mln zł. Jak widać, takie szacowanie wartości marki, przy ogłoszonej sumie transakcji, było zbyt niskie, a ponad 800 mln zł wydaje się ceną bardzo wysoką. Z czego może to wynikać?

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Po pierwsze marka Kamis jest bezwzględnym liderem rynku. Firma szacuje swój udział w Polsce w przyprawach na 45 proc. oraz w rynku musztard na 30 proc. Po drugie, inwestor branżowy jakim jest McCormick, nie kupuje tylko firmy konfekcjonującej przyprawy, ale potencjał rozwoju jaki ona ma na rynkach, na które już rozszerzyła swoją działalność. Kamis jest obecny na kilku rynkach atrakcyjnych dla McCormick. Posiada spółki w Rosji, Rumunii i na Ukrainie, oraz sprzedaje produkty pod swoimi markami do innych krajów regionu. Rynek naszych wschodnich sąsiadów i innych krajów Europy środkowej jest wielokrotnie większy od ocenianego na 1 mld zł rynku polskiego. Sukces i udziały rynkowe w Polsce, pokazują kompetencje firmy Kamis w budowaniu pozycji lidera na rynku lokalnym. Taka umiejętność jest bardzo ceniona przez inwestorów. Każdy kolejny rynek, na którym jest obecna marka, to wzrost wartości marki. Po trzecie marka Kamis udowodniła, że ma duży potencjał rozszerzania asortymentu. Dowodem tego zbudowanie tak silnej pozycji w musztardach. Ponadto, Kamis rozszerzył swoją ofertę poza przyprawy i musztardy o inne produkty, takie jak octy, sosy i marynaty. To oznacza, że w portfelu koncernu międzynarodowego, może pełnić rolę marki, która rozszerzy się nie tylko geograficznie na nowe kraje, ale także ofertowo na nowe produkty - mówi  Jarosław Filipek, prezes firmy CODES Strategie i BrandTransactions.

Każdy z tych argumentów wpływa na wzrost wartości marki i firmy. McCormick nie kupuje wyłącznie udziałów rynkowych, czyli skali działania. Zależy mu na kompetencji rozszerzania na nowe rynki i potencjale wzrostu jaki może generować Kamis.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • mlan 2011-09-19 10:34:30

    Interesujący artykuł, ciekawe informacje. Czekam na kolejne.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!