Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Euromonitor: Polacy wydali na warzywa konserwowe 534 mln zł w 2016 r.

Jak wynika z danych firmy Euromonitor wartość polskiego rynku warzyw konserwowych w 2016 r. wzrosła do 534 mln zł z 530 mln zł w 2015 r. Do czołowych producentów tych produktów należą: Bonduelle, Kraft Heinz, Pamapol oraz Conserve Italia i VOG AG

Euromonitor: Polacy wydali na warzywa konserwowe 534 mln zł w 2016 r.
fot. shutterstock

Anna Telakowiec, dyrektor marketingu Bonduelle Polska, przyznaje, że rynek przetworów warzywnych stabilnie, choć niezbyt dynamicznie rośnie.- Równocześnie widzimy rosnącą penetrację kategorii czyli liczbę osób kupujących przetwory w puszkach. Zarówno penetracja kukurydzy - stanowiącej blisko połowę rynku, jak i groszku - drugiego pod względem wielkości segmentu jest rosnąca. Jednak to fasole, trzeci co do wielkości segment, zyskują coraz większą popularność w Polsce zarówno pod względem tempa wzrostu sprzedaży ponad 8 proc. rok do roku jak i penetracji - mówi Anna Telakowiec.

Spożycie warzyw w puszkach na osobę jest znacznie niższe niż w innych państwach Europy np. u naszych sąsiadów w Niemczech. - Dlatego prognozujemy dalszy stabilny wzrost kategorii. Do osiągnięcia tego wzrostu konieczne będą nowe produkty oraz inwestycje w kategorię, która pełni rolę "pomocnika" w domowej kuchni - dodaje.

Z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, że w okresie od listopada 2015 do października 2016 roku, 98 proc. polskich gospodarstw domowych kupowało warzywa konserwowe przynajmniej raz w roku. Przeciętne gospodarstwo sięgało po produkty z tej kategorii średnio 21 razy w roku, wydając na nie niemal 94 zł.

Kategoria warzyw konserwowych rozwijała się przede wszystkim dzięki segmentowi warzyw jednorodnych, których udział ilościowy w całej kategorii wyniósł 94 proc. Liczba nabywców warzyw jednorodnych nieznacznie się zwiększyła – po produkty z tego segmentu kategorii w ciągu roku sięgało 98 proc. gospodarstw domowych.

Spośród warzyw jednorodnych najchętniej kupowano kapustę, kukurydzę oraz ogórki. W ujęciu wartościowym widoczny był także znaczący wzrost w zakupów cieciorki (o 76 proc.).

Robert Jankowski, prezes Pamapolu, jest zdania, że możliwości rozwoju tego rynku są obiecujące i dobrze rokujące. - Wzrost spożycia warzyw w Polsce wpływa na zwiększenie udziału poszczególnych kategorii, którymi operujemy (jak np. konserwy czy keczupy. Jeśli miałbym wskazać SKU cieszące się największym zainteresowaniem i wiodące prym w ogólnej sprzedaży kategorii we wszystkich kanałach sprzedaży, to będzie to bezapelacyjnie konserwowa kukurydza, groszek i ogórki. Z punktu widzenia Grupy najmniej popularne to konserwowa fasolka szparagowa zielona i żółta oraz konserwowe różyczki kalafiora. Warto w tym momencie wspomnieć o tym, że rynek warzyw stopniowo rozwija się zarówno w Polsce, jak i za granicą. Jest to pozytywna informacja dla polskiego eksportu – po pierwsze, polskie produkty są odbierane przez konsumentów jako zdrowe i smaczne, produkowane z surowców najwyższej jakości, dlatego są pożądane przez klientów, a po drugie wyższy poziom eksportu wzmaga rozwój produkcji polskiej, co ma pozytywny wpływ na krajową gospodarkę – dodał prezes Pamapolu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

więcej informacji:

warzywa konserwowe RSS ALERT    /    Euromonitor RSS ALERT    /    rynek warzyw konserwowych RSS ALERT    /    Bonduelle RSS ALERT    /    Anna Telakowiec RSS ALERT    /    Pamapol RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!