Fanex: Moda na grillowanie przybiera na sile
- Autor: www.portalspozywczy.pl
- Data: 14-04-2017, 13:47

Zdaniem producenta sosów i dodatków do gastronomii najbardziej ogólnie można mówić o dwóch wiodących nurtach – tradycyjnym, który prawdopodobnie nigdy nie straci na sile, oraz nowoczesnym, ewoluującym z sezonu na sezon.
Ten pierwszy to przede wszystkim mnogość gatunków mięs: szaszłyki, kiełbasy, karkówka, kaszanka, steki czy drób (zwłaszcza skrzydełka i filety). Tradycyjnie stosuje się do nich ketchupy i musztardy oraz sos barbecue, który zgodnie z amerykańską tradycją został stworzony jako dodatek do dań z grilla. Może być dodawany do potraw po ich podaniu, bądź stosowany jako marynata jeszcze na etapie przyrządzania.
Grillowa nowoczesność w tym roku zmierza w kierunku coraz większej rozmaitości dań rybnych oraz rozbudowywania gamy potraw wegetariańskichi wegańskich. Nie należy ich jednak rozumieć tylko jako pstrągów, łososi czy warzyw przyrządzanych bezpośrednio na ruszcie. To raczej fish- lub wegeburgery oraz złożone dania inspirowane kuchniami świata
– W Fanexie widzimy to między innymi po zwiększonym zainteresowaniu naszymi sosami, których smaki nawiązują do różnych zakątków globu: andaluzyjskim, amerykańskim, arabskim, czosnkowym z ziołami włoskimi lub remouladą, czyli sosem duńskim. W tym czasie sprzedajemy też więcej dodatków z oferowanych przez nas linii produktów TresAmigos i Xavi, takich jak np. suszone pomidory, hiszpańskie oliwki, kukurydza, czerwona fasola czy tortille – wymienia przedstawiciel firmy.
Moda na food-trucki
O ile potrzeby konsumentów z roku na rok ulegają pewnym zmianom, to moda na grillowanie zdaje się tylko przybierać na sile. Wspólne przyrządzanie i celebrowanie posiłków wpisuje się w obecny styl życia.Odbija się to także na ofercie gastronomicznej. Doskonałym tego przykładem są modne od jakiegoś czasu food trucki, a wśród nich coraz więcej śmiałych konceptów. Już dawno przestały się kojarzyć z dawnymi budkami oferującymi zapiekanki. Teraz to rozmaitego rodzaju burgery, produkty „wege” lub „fit”. Zazwyczaj stawiają na wysoką jakość produktu i różnorodność smaków, czym przywiązują do siebie klientów.
Grillowanie typu convienience
Polacy coraz częściej sięgają po żywność typu convienience. W sezonie wzrasta popyt na gotowe mięsa i marynaty zawierające odpowiednie kompozycje przypraw, które znacząco skracają czas przyrządzenia dań i pozwalają na uzyskanie powtarzalnego efektu. Są sprzedawane zarówno w opakowania detalicznych, jak i przeznaczonych do gastronomii.
Przy centrum handlowym na świeżym powietrzu
Trend grillowania nie omija także centrów handlowych. Nawet przy tych, które do tej pory były dość konserwatywne, pojawiają się specjalistyczne stoiska lub namioty generujące dodatkową sprzedaż. Przede wszystkim jednak oferują bardzo lubianą przez Polaków możliwość spożywania dań na świeżym powietrzu,a przez to ocieplają wizerunek. Nic więc dziwnego, że wszędzie tam gdzie pojawiają się duże skupiska ludzi można zauważyć sezonowe zagęszczenie punktów gastronomicznych.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Kurs euro przygniata sklepy w galeriach
-
Centra handlowe rosną, ale już nie w dużych miastach. "To stały trend"
-
Rośnie odwiedzalność centrów handlowych
-
Z powodu upałów sklepy i magazyny mogą zostać zamknięte
-
Atak na centrum handlowe w Krzemieńczuku. 16 ofiar śmiertelnych
-
Obroty w centrach handlowych wyższe niż przed pandemią
-
Centrum Handlowe Gocław rozpoczęło sezon wakacyjny
-
Centra handlowe żądają opłat za sprzedaż online. Branża ostrzega najemców
-
Atrium European Real Estate z nowym CEO
-
Ile Polacy wydadzą na grillowanie w 2022 roku i co najchętniej kupują?
komentarze (0)