Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Farma Świętokrzyska: Przez internet łatwiej kupić produkty lokalne, mniej przetworzone

- Pandemia Covid-19 tylko przyspieszyła trend, który był na rynku już od dłuższego czasu. Zakupy sprzętu elektronicznego, książek czy ubrań przez internet są zwyczajne dla większości z nas. Coraz częściej dotyczy to także tych spożywczych. Tym bardziej, że przez internet dużo łatwiej jest w jednym miejscu kupić produkty lokalne, mniej przetworzone - mówi Łukasz Gębka, prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Farma Świętokrzyska: Przez internet łatwiej kupić produkty lokalne, mniej przetworzone
Łukasz Gębka, prezes Farmy Świętokrzyskiej: Zainteresowanie zakupami online od startu pandemii szybko rośnie. fot. PTWP

Zainteresowanie zakupami online od startu pandemii szybko rośnie. Szczególnie rozwija się sprzedaż produktów codziennego użytku, tzw. FMCG, w tym żywności – wynika z najnowszego badania Nielsena. Koszyk zakupowy internauty z Europy, wypełniony najbardziej potrzebnymi artykułami, jest warty o 61% więcej niż tradycyjnego konsumenta. Globalna sprzedaż online FMCG rośnie czterokrotnie szybciej niż sprzedaż offline. Eksperci Farmy Świętokrzyskiej zwracają uwagę, że konsumenci internetowi poszukują lokalnych produktów dobrej jakości, najlepiej z certyfikatami. Badania przeprowadzone przez Uniwersytet Zielonogórski wskazują, że do takich zakupów motywuje przede wszystkim wygoda, unikalność produktów oraz lokalny sentyment.

Segment zakupów spożywczych przez internet w Polsce jest wciąż relatywnie nieduży, ale ma duży potencjał do rozwoju. Eksperci firmy Nielsen wskazują, że pandemia przyspiesza rozwój zaufania konsumentów do takich sklepów, który w przeciwnym razie mógłby trwać latami.

- Pandemia Covid-19 tylko przyspieszyła trend, który był na rynku już od dłuższego czasu. Zakupy sprzętu elektronicznego, książek czy ubrań przez internet są zwyczajne dla większości z nas. Coraz częściej dotyczy to także tych spożywczych. Tym bardziej, że przez internet dużo łatwiej jest w jednym miejscu kupić produkty lokalne, mniej przetworzone. To pozwala zarówno wspierać rodzime marki, jak i żyć bardziej ekologicznie, bo skracając drogę od producenta do konsumenta, ograniczamy ślad węglowy. Jak wynika z badania Nielsena, w trakcie jednorazowych zakupów przez internet wydajemy więcej niż stacjonarnie. To pokazuje, że kupujemy więcej za jednym razem, co także zmniejsza koszty transportu i te środowiskowe – mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez badaczy z Uniwersytetu Zielonogórskiego, do zakupów lokalnych produktów online motywuje przede wszystkim wygoda (35%). Na kolejnych miejscach jest dostęp do unikalnych produktów, które rzadziej można spotkać w tradycyjnej sprzedaży (30%). Jednocześnie klienci podkreślają, że w trakcie zakupów przez internet mają możliwość wyboru szerszego asortymentu takich artykułów (29%). Bardzo ważnym czynnikiem okazuje się też słabość do lokalnych produktów, na co wskazało 28% wszystkich zapytanych. 

- W czasach globalizacji, gdy już w niemal każdym zakątku świata możemy kupić te same produkty spożywcze, rośnie zapotrzebowanie na lokalne artykuły. Ślepy konsumpcjonizm wielu już nudzi, rośnie liczba coraz bardziej świadomych klientów, którzy chcą jednocześnie zadbać o swoje zdrowie i ekologię. Wielu z nich wyjechało ze swoich mniejszych miejscowości do dużych miast i zaczyna zwyczajnie tęsknić za regionalnymi smakami. Na szczęście dziś już większość takich rzeczy możemy kupić przez internet a rynek szybko się rozwija - mówi Łukasz Gębka. 

Jedną piątą klientów do zakupu lokalnych produktów przez internet motywuje oszczędność czasu, szansa wyboru terminu dostawy oraz poczucie, że wspierają lokalnych producentów. Możliwość dokonywania zakupów 24/7 to zaleta jedynie dla 10% konsumentów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Farma Świętokrzyska RSS ALERT    /    Łukasz Gębka RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Eduardo 2020-11-11 13:22:58
    PILNA ZATWIERDZENIE POŻYCZKI. Witam wszystkich, piszę ten list, ponieważ jestem bardzo wdzięczny za to, co Elena Nino zrobiła dla mojej rodziny i dla mnie. Kiedy pomyślałem, że znowu nie ma nadziei, przyszła i sprawiła, że moja rodzina poczuła się żywa dzięki swoim działaniom, w- pomimo fałszywych pożyczkodawców w Internecie, stoi wysoko ponad nimi wszystkimi. Ku mojemu największemu zaskoczeniu otrzymałem pożyczkę (45 000 $) bez marnowania czasu przy stopie procentowej 3%, więc jeśli szukasz pożyczki z jakiegokolwiek powodu finansowego, radzę skontaktować się z Eleną Nino E-mailem do dalszych transakcji. E-mail: elenanino0007@gmail.com
  • Paulina 2020-11-12 16:26:26
    Nie mam wyboru będę kupowała prezenty online. Dla brata chce kupić voucher do aerotunelu w Lesznie, a dla siostry biżuterię i kosmetyki. Nie mam pomysłu na rodziców.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.146.10
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!