Fenomen "superfoods": Oferta nowych produktów zwiększyła się globalnie o 202 proc. od 2011 r.
- Autor: Mintel / www.portalspozywczy.pl
- Data: 05-05-2016, 16:46

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Popularność tych niezwykłych wyrobów wciąż trwa — w samym 2015 r. zanotowano 36-procentowy wzrost liczby wprowadzonych na rynek nowych produktów żywnościowych i napojów z określeniami „superfood”, „superfruit” lub „supergrain”. W 2015 r. najwięcej tego rodzaju produktów wprowadzono w Stanach Zjednoczonych (30 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowały się Australia (10 proc.), Niemcy (7 proc.), Wielka Brytania (6 proc.) i Kanada (6 proc.).
Tak imponujące wartości wynikają z dużego zainteresowania konsumentów produktami o wysokiej wartości odżywczej. Obecnie ponad siedmiu na 10 konsumentów we Francji (72 proc.), Niemczech (71 proc.), Włoszech (73 proc.) i Hiszpanii (72 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że korzyści zdrowotne naturalnych produktów, np. owoców i warzyw, są dla nich bardziej atrakcyjne niż dodatkowe benefity oferowane przez żywność funkcjonalną.
komentarze (0)