Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Owoce i warzywa

Food Show: Przyszłość leży w tradycji – naturalność, lokalność i prostota budują zaufanie konsumentów (pełna relacja)

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 19-03-2018, 14:06
O zaufaniu w relacjach konsument – producent żywności, o rosnącej świadomości konsumentów i poszukiwaniu przez nich nowych smaków i zdrowia w żywności rozmawialiśmy podczas debaty Przyszłość leży w tradycji – naturalność, lokalność i prostota budują zaufanie konsumentów na Food Show 2018.
Food Show: Przyszłość leży w tradycji – naturalność, lokalność i prostota budują zaufanie konsumentów (pełna relacja)
Przyszłość leży w tradycji /fot. PTWP

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Zdaniem Izabelli Byszewskiej, prezes zarządu Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego, główną przyczyną zainteresowania żywnością lokalną były różne afery w produkcji żywności jak np. bioksyny w kurnikach czy choroba szalonych krów. Uważa, że świadomość i wiedza konsumentów na temat pochodzenia i powstawania produktów wpływa na to, że coraz częściej sięgają oni po produkty od lokalnych hodowców. – Moda na produkty regionalne w krajach zachodnich zaczęła się już w latach 80 i 90, kiedy to zaczęto doceniać walory żywności bio. Ta moda przyszła w kolejnych latach do nas z zachodu. Natomiast główną przyczyną zainteresowania tego typu żywnością było różne afery w produkcji żywności jak np. bioksyny w kurnikach czy choroba szalonych krów. Były to afery związane przede wszystkim z dużą produkcją żywnościową, co spowodowało tęsknotę konsumentów za małą skalą produkcji. Warto przypomnieć słyną drogę od pola do stołu, gdzie produkt jest zidentyfikowany od rozpoznania surowca, a skończywszy na podaniu do stołu – tłumaczyła prezes zarządu Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego.

– Przyczyną zainteresowania regionalną żywnością są także rozmaite imprezy i akcje jak np. lokalne święto kapusty czy pomidora, gdzie takie lokalne produkty używa i promuje się. Takie przyczyny spowodowały, że do konsumentów trafiają produkty o jak najkrótszej drodze od producenta – dodała Izabella Byszewska.

Dalsza część artykułu (91%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!