Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

FRSiH: Promocje mało skuteczne w kategorii ziół i przypraw

Andrzej Odzioba, dyrektor sprzedaży i członek zarządu McCormick, podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu zwrócił uwagę na to, że istnieją kategorie produktów spożywczych, w przypadku których promocje cenowe są mało skuteczne. Dotyczy to m.in. ziół i przypraw.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-11-2015, 10:38
FRSiH: Promocje mało skuteczne w kategorii ziół i przypraw
Andrzej Odzioba, dyrektor sprzedaży i członek zarządu McCormick, podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Kategoria ta rośnie w Polsce dynamicznie, średnio o ponad 8 proc. rocznie w ostatnich pięciu latach, a od początku tego roku o ponad 13 proc. Najmniejsze wzrosty generuje jednak w okresach promocyjnych, co oznacza, że producenci powinni szczególnie uważać na inwestycje czynione w promocje.

Trendami, które natomiast kształtują kategorię ziół i przypraw, są prozdrowotność, lokalność i wygoda. Odzioba tłumaczył, że konsumenci często próbują zastąpić produkty o dużej zawartości soli właśnie ziołami i przyprawami, czytają etykiety, jak również coraz chętniej poszukują rozwiązań pomocnych w przyrządzaniu lokalnych potraw. Nie chcą także tracić w sklepie czasu na szukanie rozwiązań, których potrzebują.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Dyrektor sprzedaży McCormick odniósł się także do tego, jak zachowują się w sklepie osoby kupujące przyprawy i zioła. Wyróżnił dwie kategorie shopperów: osoby poszukujące składników oraz osoby poszukujące rozwiązań.

- Osoby poszukujące składników coraz częściej zwracają uwagę na jakość owych składników. Są w tej grupie osoby, które gotują w sposób dosyć prosty, nieskomplikowany, powtarzalny i używają kilku składników. Są jednak również tzw. proper cooks, którzy są w stanie sami przygotować swoje własne mieszanki z pojedynczych przypraw i jeszcze bardziej interesuje ich wysoka jakość: mogą nawet dyskutować o zawartości pieprzu w pieprzu - powiedział Andrzej Odzioba.

Shopperzy poszukujący rozwiązań zachowują się inaczej. Chcą kupić gotową mieszankę do konkretnego dania, albo zainspirować się i przygotować coś, czego nigdy jeszcze nie robili. Cena produktu jest dla nich o wiele mniej ważna, niż ma to miejsce w przypadku shopperów poszukujących składników. Dla nich liczy się to, że nie zepsują mięsa, które zakupili.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!