Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Grupa Iglotex: pandemia, pożar i inwestycje wpłyną na wyniki spółki

- W 2020 r. prognozujemy około 10% spadek przychodów. Najbardziej dotknięta została część produkcji i dystrybucji w obszarze gastronomii, zarówno w Polsce, jaki i w kontekście eksportu produktów gastronomicznych. Nie bez znaczenia jest również fakt, że niemożliwym było odtworzenie 100% produkcji z fabryki w Skórczu, która spłonęła w maju 2019 r. Z kolei w 2021 roku planujemy ponad 20% wzrost przychodów w porównaniu do 2020 r. - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Maciej Włodarczyk, prezes zarządu Grupy Iglotex.

Grupa Iglotex: pandemia, pożar i inwestycje wpłyną na wyniki spółki
Działalność i wyniki Grupa Iglotex 2020 r. naznaczył efekt pandemii Covid/ fot. materiały prasowe

PS.pl: Prośba o podsumowanie 2020 roku - jaki to był czas, z jakimi wyzwaniami mierzyła się Grupa Iglotex?

Maciej Włodarczyk, prezes zarządu Grupy Iglotex: Działalność i wyniki 2020 roku niewątpliwie naznaczył efekt pandemii Covid 19, choć i tak Iglotex performował lepiej niż rynek.

Naszą przewagą jest oparcie biznesu na kilku różnych filarach: (1) produkcji marek własnych z marką Proste Historie na czele, (2) marek private label – produkowanych na zamówienie sieci detalicznych, (3) dystrybucji do kanału detalicznego (sklepów sieciowych i indywidualnych podmiotów) oraz kanału gastronomicznego oraz (4) exportu. Taka dywersyfikacja pozwoliła nam w pewnym stopniu łagodniej przejść przez zawirowania w niektórych obszarach naszej działalności, niemniej – jak w każdym sektorze gospodarki –  pandemia miała negatywny wpływ na nasz biznes.

W 2020 roku prognozujemy około 10% spadek przychodów. Najbardziej dotknięta została część produkcji i dystrybucji w obszarze gastronomii, zarówno w Polsce, jaki i w kontekście eksportu produktów gastronomicznych, bo niestety lockdown wystąpił też na zagranicznych rynkach. Nie bez znaczenia jest również fakt, że niemożliwym było odtworzenie 100% produkcji z fabryki w Skórczu, która spłonęła w maju 2019 roku.

Dodatkowo, na wynikach całego roku zaważyły też nadzwyczajne koszty związane z zarządzaniem produkcją w związku z pandemią Covid 19 (koszty zatrudnienia dodatkowych zmian, kiedy część stałej obsady chorowała lub przechodziła prewencyjne kwarantanny, koszty testowania, wzmożone i zwielokrotnione środki ochrony, skrócenie czasu pracy zmian produkcyjnych by zespoły nie miały ze sobą kontaktu, etc.). 

Jaki będzie 2021? Jakie plany, oczekiwania i wyzwania stoją przed Państwem? 

Zgodnie z naszym biznesplanem, dzięki uruchomieniu nowej, supernowoczesnej fabryki w Skórczu, mamy zagwarantowany wzrost efektywności produkcji oraz planowane, konsekwentne rozszerzanie oferty produktów – zatem czeka nas dynamiczne odbicie, a rok 2021 będzie najprawdopodobniej najlepszym w historii działalności Igloteksu. W 2021 roku planujemy ponad 20% wzrost przychodów w porównaniu do 2020 roku. Chcemy osiągać stabilne marże, a wzrost i poprawę wyniku generować z wyższego wolumenu produkcji, którego osiągnięcie zapewni nowy zakład.

W nowym zakładzie w Skórczu wykorzystanie odpowiednio wyskalowanych i energooszczędnych maszyn, istotnie zmniejszyło energochłonność procesu produkcji. Niestety zapowiadane wdrożenie opłaty mocowej, podobnie jak bardzo wysoka zmiana płacy minimalnej, wpłynie na koszty wytworzenia produktów i najprawdopodobniej znajdzie odzwierciedlenie w wyższych cenach sprzedaży.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Włodarczyk RSS ALERT    /    Grupa Iglotex RSS ALERT    /    mrożonki RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.208.73.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!