Heinz chce przejmować polskie, silne marki
Władze Heinza zapewniają, że w Polsce są firmy posiadające silne marki, które mogłyby być dla nich atrakcyjne. Na celowniku należącej do amerykańskiego koncernu spółki są producenci dań gotowych, sosów i ketchupów, których roczne przychody wynoszą co najmniej 50 mln zł - czytamy w Parkiecie. Serwis portalspozywczy.pl informował już o tym kilka tygodni temu.

Lokomotywą Heinz Polska jest marka Pudliszki, którą Amerykanie kupili w 1997 r. Ketchupy i sosy, koncentraty, dania gotowe i warzywa konserwowe sprzedawane z tym logo generują około 90 proc. przychodów spółki.
Jak czytamy w Parkiecie w 2009 r. Heinz miał około 479 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Prezes Heinz Polska nie podaje prognoz wyników finansowych na ten rok, ale zapewnia, że jest zadowolony z osiągniętego poziomu sprzedaży w 2009 r. i w tym roku chciałby powtórzyć ubiegłoroczną dynamikę.
