Leszek Wąsowicz, prezes bakaliwoej spółki Helio, przyznaje, że rynek obecnie jest trudny i panują na nim niekorzystne nastroje zakupowe.

Jak Helio walczy o konsumentów w tym trudnym czasie?

- Na naszą korzyść działa ponad 20 letnie doświadczenie i renoma w branży. Od lat dostarczamy terminowo produkty  od sprawdzonych producentów. Ostatni kwartał mimo ogólnych nastrojów kryzysowych na rynku zakończyliśmy kilkunastoprocentowym wzrostem sprzedaży w ujęciu ilościowym - dodaje prezes.

Prezes zapewnia, że jest zadowolony z wyników za pierwsze trzy kwartały bieżącego roku, bo jest to dobry prognostyk na przyszłość. - W tym czasie zysk zwiększył się o 78 proc. Poprawa efektywności operacyjnej spółki była możliwa m.in. dzięki przeniesieniu działalności do nowego zakładu w Brochowie, będącego największym tego typu obiektem w branży bakaliowej w Polsce, ograniczeniu nierentownych kontraktów, które pośrednio wpływały niekorzystnie na współpracę z innymi klientami, a także dzięki bardziej zachowawczej polityce zakupów surowca. Wewnętrzne determinanty kształtujące wyniki Helio są obiecujące zarówno w perspektywie bieżącego roku, jak i przyszłych lat - twierdzi prezes. 

Firma Helio powstała w 1992 roku. Od kwietnia 2007 r. papiery wartościowe spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Helio jest importerem i dystrybutorem bakalii oraz producentem mas makowych. Poza produktami z maku w ofercie Helio znajdują się orzechy, owoce suszone i kandyzowane, ziarna oraz masy krówkowe. Spółka oferuje swoje produkty pod markami: Helio, Helio Gold i Słoneczne Owoce do największych sieci handlowych, hurtowni i sklepów spożywczych w Polsce, a także zaopatruje pod markami własnymi (tzw. private labels) m.in. Auchan, Carrefour, EKO Holding, E.Leclerc, Intermarche, JMD „Biedronka", Makro C&C

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl