Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Helio: W I półroczu 2015/15 wzrósł zysk i przychody

W pierwszej połowie roku obrotowego 2015/2016 spółka Helio zwiększyła swoją sprzedaż. W okresie lipiec – grudzień 2015 r, wypracowała 69,9 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 2,3 mln zł zysku netto. Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio: 53,5 mln zł oraz 2,07 mln zł.

Helio: W I półroczu 2015/15 wzrósł zysk i przychody
Leszek Wąsowicz, prezes Helio

Minione półrocze obejmowało typowy dla branży okres rozpoczynający się od letniego sprzedażowego impasu na rynku bakalii, a kończący się sprzedażowym pikiem charakterystycznym dla okresu świąt Bożego Narodzenia. Choć sprzyjające trendy konsumpcyjne oraz aktywne działania marketingowo-handlowe przyczyniły się do dynamicznego wzrostu sprzedaży, niesprzyjające czynniki zewnętrzne, w tym w szczególności utrzymujące się na wysokim poziomie ceny surowców, oraz deprecjacja złotego względem dolara amerykańskiego (USD), tj. kluczowej dla zakupu surowca waluty, wpłynęły negatywnie na rentowność spółki Helio - wyjaśnia zarząd spółki w raporcie. 

Sytuacja na rynku bakalii w 2015 r. nadal nie była sprzyjająca. Utrzymujące się na wysokim poziomie ceny surowców sprawiły, że presje cenowe nasilały się, zaś rentowność branży malała. W celu obrony spółki przed niekorzystnymi czynnikami, Helio czynnie wykorzystywał swój potencjał handlowo-marketingowy oraz kilkudziesięcioletnie doświadczenie w branży. W minionym półroczu przeprowadzone zostały liczne działania promocyjne, w tym m.in. z obszaru reklamy, oraz PR. Przeprowadzone kampanie promocyjne miały charakter cross-mediowy i objęły m.in. telewizję, prasę, internet, outdoor. Filmy promujące produkty marki Emitenta były emitowane w najpopularniejszych
kanałach ogólnopolskich o największej oglądalności, oraz w opiniotwórczych kanałach tematycznych - informuje zarząd spółki Helio w raporcie.

W kontekście wysokich cen surowca i silnych presji cenowych, inwestycja w promocję marki spółki i utrwalanie jej wizerunku jako eksperta w zakresie zdrowych bakalii uznana została przez spółkę za działanie nieodzowne, mające na celu długoterminowe budowanie przewagi konkurencyjnej
przedsiębiorstwa, a zarazem dystansowanie się od wyniszczających wojen cenowych. Jednocześnie podjęte działania handlowo-marketingowe przyczyniły się do pełniejszego wykorzystania obecnie panujących pro-bakaliowych trendów konsumpcyjnych, a tym samym do zintensyfikowania sprzedaży
produktów spółki - czytamy w raporcie spółki.

Deprecjacja złotego względem kluczowej dla zakupów surowca waluty. Niekorzystne uwarunkowania wynikające z sytuacji na rynku surowcowym zostały dodatkowo pogłębione przez niesprzyjające trendy na rynku walutowym, w tym w szczególności silną w ostatnim kwartale roku kalendarzowego 2015
deprecjację złotego wobec kluczowej dla zakupów surowców waluty, tj. USD - informuje zarząd Helio w komunikacie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Helio RSS ALERT    /    rynek bakalii 2016 RSS ALERT    /    Leszek Wąsowicz RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.9.19
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!