Innowacyjne przekąski pomogą zwiększyć spożycie owoców i warzyw?
Eksperymentowanie z krojonymi warzywami i owocami w wygodnych formatach opakowań może być szansą dla producentów obecnych na rynku polskim. Badania Mintela z listopada 2015 r. wykazały, że 4 na 10 Polaków kupowałoby więcej owoców i warzyw gdyby były one dostępne w niewielkich opakowaniach jako przekąski.

Założona w 1993 roku firma Marwit specjalizuje się w zdrowej żywności i sokach na bazie owoców i warzyw. Pogłębiając swoje powiązania z kategorią produktów prozdrowotnych i convenience, w lutym 2016 roku Marwit wypuścił na rynek przekąskę owocowo-warzywną Świeży Mix.
Świeży Mix sprzedawany jest w dwukomorowych pojemnikach w czterech wariantach smakowych. Każdy z nich zawiera cztery składniki. Dostępne kompozycje smakowe to: jabłko, winogrono, marchewka i pomidor; jabłko, śliwka, marchewka i papryka; jabłko, melon, marchewka i kalarepa, a także jabłko, ananas, marchewka i rzodkiewka. Świeży Mix skierowany jest nie tylko do osób, które chętnie sięgają po produkty owocowo-warzywne, ale ma być także odpowiedzią na wzrastające zapotrzebowanie polskich konsumentów na wygodne i mobilne przekąski.
Analitycy firmy Mintel zauważają, że podczas gdy podobne innowacje są dość dobrze znane w Europie Zachodniej, takie pozycjonowanie produktu na rynku polskim wciąż pozostaje nowością. Tylko kilka marek zdecydowało się do tej pory na sprzedaż owoców i warzyw w wielokomorowych opakowaniach. Były to np. Frutetto i Frubek firmy Eurosad, Fit&Easy firmy Green Factory, a także marki własne sprzedawane w sieciach Tesco, Biedronka i E.Leclerc.
Przekąski i produkty do spożycia „w biegu” stały się już integralną częścią menu sporej grupy Polaków. W czwartym kwartale 2015 roku połowa konsumentów przyznała, że je przekąski, aby zmniejszyć uczucie głodu między posiłkami. Zdrowie i dobre samopoczucie pozostaje ważnym czynnikiem wpływającym na zakup, ale tylko 26 proc. respondentów spożywa zalecane przez specjalistów przynajmniej pięć porcji owoców i warzyw dziennie. Na tej podstawie można stwierdzić, że wprowadzanie kolejnych innowacji w segmencie przekąsek pozwoli zwiększyć spożycie owoców i warzyw w Polsce.
Według Mintela, znana marka i rozwinięta sieć dystrybucji sprawia, że Marwit jest dobrze przygotowany, aby dzięki „Świeżemu Miksowi” z sukcesem zawalczyć o polskich konsumentów zorientowanych na zdrowie i wygodę. Analitycy zwracają uwagę, że potencjał innowacji w segmencie przekąsek jest bardzo duży, zwłaszcza jeśli chodzi o większe zróżnicowanie produktowe i zaangażowanie większej grupy konsumentów.