Jak poinformował Intenson przychody ze sprzedaży w I kw. 2022 r. wyniosły 8 mln zł, a w całym ubiegłym roku – ponad 30 mln zł. Spółce udało się m.in. poprawić rentowność i wskaźnik EBIDTA. W tym roku spółka prognozuje przychody na poziomie ponad 37 mln zł, a w kolejnym – 52 mln zł.

– Mamy sprecyzowane plany na zwiększenie przychodów, do tej pory ograniczeniem był dostęp do dodatkowego kapitału na rozwój. Dlatego między innymi w ubiegłym roku skupiliśmy się na poprawie rentowności. W kolejnych liczymy na większą dynamikę wzrostu. 2,5 mln zł z emisji akcji chcemy przeznaczyć na rozwój sprzedaży online, nowe produkty i ekspansję w USA. Im szybciej pozyskamy środki, tym łatwiej będzie nam osiągnąć zakładane wyniki – mówi Michał Lasocki, prezes zarządu spółki Intenson.

Rozwój sprzedaży online i nowe produkty w portfolio Intensona

Intenson sprzedaż online uruchomił dopiero w grudniu 2019 r. Od tego czasu udział e-commerce w przychodach ze sprzedaży rośnie. W 2020 roku było to 11 proc., w 2021 – ok. 15 proc., a w I kw. 2022 r. – już 21 proc. przychodów ze sprzedaży. Poza sklepem internetowym marki, produkty Intensona są też dostępne w marketplace’ach (np. Amazon).

– Najważniejszy jest dla nas oczywiście rozwój własnego sklepu internetowego, za to marketplace’y są świetnym uzupełnieniem. Ułatwiają nam pozyskiwanie klientów w kanale online na nowych rynkach zagranicznych – komentuje Michał Lasocki.

Emisja akcji ma pomóc także w rozbudowie portfolio produktów. Nowe produkty są dla spółki priorytetem, ponieważ poprawiają możliwości zwiększania sprzedaży. W ubiegłym roku na rynku pojawiło się 20 nowości, białka wegańskie, kolageny smakowe oraz suplementy diety, w tym produkty wspierające odporność. 

Ekspansja zagraniczna i debiut na giełdzie

Spółka dziś jest obecna m.in. w Niemczech, uznawanych za największy rynek superfoods w Europie. Największym światowym rynkiem są jednak kraje Ameryki Północnej. Intenson planuje pojawić się także na tym kontynencie i rozwijać dystrybucję w Stanach Zjednoczonych. W działaniach na rynkach zagranicznych spółka bazuje zarówno na sprzedaży online w marketplace’ach, jak i współpracy z lokalnymi dystrybutorami.

Intenson rozwija własny dział R&D, który odpowiada za nowoczesne podejście do produkcji, innowacyjne formulacje i kategorie produktowe. Zakład produkcyjny Intenson Europe jest jednym z najnowocześniejszych w Polsce. Jego rozbudowa zakończyła się w 2018 roku i dziś wykorzystywane jest ok. 30-40% mocy, więc kolejna rozbudowa planowana jest dopiero na lata 2023-2024. 

W związku z dalszymi planami rozwoju spółka rozważa debiut na giełdzie. – Myślimy od razu o dużym parkiecie, jednak decyzja jest zależna od przyszłej sytuacji spółki, otoczenia rynkowego i spełnienia wymogów regulacyjnych – mówi Michał Lasocki.

Kampania crowdinvestingowa Intensona promowana jest przez platformę Crowdway. Zapisy na akcje ruszą w poniedziałek 23 maja o godzinie 9:00.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl