Kampania w Krajowej Spółce Cukrowej dobiegła końca
- Autor: pr, www.portalspozywczy.pl
- Data: 22-01-2013, 12:41
W kampanii cukrowniczej 2012/13 spółka skupiła ponad 4,6 mln ton buraków, z których wyprodukowała ponad 680 tys. ton cukru. Tak dobra kampania to wynik min. bardzo dobrej jakości surowca dostarczanego przez Plantatorów do cukrowni.
Średni plon korzeni wyniósł ponad 60 t, przy polaryzacji 16,7%, co daje w efekcie ponad 10 t cukru biologicznego z 1 hektara. Zarówno uzyskany plon korzeni jak i biologiczny są najlepszymi wynikami w historii Krajowej Spółki Cukrowej S.A. Cała kampania przebiegła bez zakłóceń a warunki pogodowe sprzyjały procesowi zbioru, przechowalnictwa i transportu surowca do cukrowni.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Wysoka cena za buraki z zakończonej kampanii (185 zł/t za buraki cukrowe o zawartości cukru 16%), w zestawieniu z bardzo wysokimi plonami powoduje, że burak cukrowy po raz kolejny jest jedną z najbardziej dochodowych upraw polowych.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Südzucker przeprowadza rebranding Cukru Królewskiego
-
Pfeifer & Langen Polska S.A. podnosi ceny skupu buraków
-
Pfeifer & Langen Polska liczy na dobre plony buraków cukrowych
-
Światowe ceny cukru będą nadal rosnąć, a polskie podążać za tym trendem
-
Pfeifer & Langen Polska przeciwko likwidacji dopłat do buraków
-
Krajowa Spółka Cukrowa wesprze plantatorów w walce ze szkodnikami
-
Efekty Krajowej Grupy Spożywczej powinny być widoczne w tym roku
-
Niemcy chcą zaskarżyć Polskę do KE. Chodzi o dopłaty do upraw buraka cukrowego
-
Holding spożywczy chce przejmować zakłady przetwórcze i sieci handlowe
-
Puste półki w sklepach w Rosji i bitwy o cukier. Tak działają sankcje
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
komentarze (0)