Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Kielecki vs Winiary: majonezowe pojedynki powracają przed Wielkanocą

Majonez to jeden z produktów, bez którego większość konsumentów nie wyobraża sobie zakupów przed Wielkanocą. Przekłada się to na rosnącą sprzedaż majonezów w okresie przedświątecznym, a także potęguje odwieczny spór o to, który z nich jest lepszy. Na co zatem warto zwrócić uwagę podczas zakupu majonezu?
  • Autor: Jakub Szymanek
  • Data: 08-04-2022, 07:09
Kielecki vs Winiary: majonezowe pojedynki powracają przed Wielkanocą
Wielkanocne zakupy: który majonez wybrać? fot. PAP/Marcin Perfuński

Wielkanoc nie jest aż tak komercyjnym świętem jak Boże Narodzenie, kiedy to większość konsumentów wpada w prawdziwy szał zakupowy podczas wybierania kolejnych prezentów dla swoich bliskich. I chociaż część społeczeństwa również na Wielkanoc ma w swoim zwyczaju wzajemne obdarowywanie prezentami, to jednak prym podczas zakupów wielkanocnych wiodą produkty spożywcze, które są niezbędne do przygotowania potraw i wypieków na stół wielkanocny. Pozycją obowiązkową na liście zakupów spożywczych na Wielkanoc jest bez wątpienia majonez.

– W okolicach Wielkanocy sprzedaż Majonezu Kieleckiego wzrasta nawet o 200-300% w stosunku do innych miesięcy w roku. Ze względu na uniwersalny charakter majonez jest wtedy jedną z ważniejszych pozycji na liście zakupów. Bez niego nie obejdą się bowiem takie rodzime specjały jak sałatki warzywne, jajka a nawet wypieki – mówi Zbigniew Mojecki, z-ca prezesa ds. handlowych w WSP „Społem”.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Który majonez jest najlepszy dla naszego zdrowia?

Półki sklepowe z majonezami z roku na rok robią się coraz dłuższe. Poszczególne produkty przygotowane przez kolejnych producentów różnią się od siebie m.in. smakiem i składem, co powoduje spore dylematy wśród konsumentów podczas wyboru konkretnego produktu. Zatem który z majonezów włożyć do naszego koszyka? Który majonez będzie najlepszy dla naszego zdrowia? Jak mówi nam Katarzyna Rada z redakcji Czytajsklad.com, zanim zdecydujemy się na zakup, warto zwrócić uwagę na skład konkretnego produktu.

– My polecamy różne marki majonezu zgodnie z kryterium: brak E385 (EDTA), sztucznych aromatów, skrobi, substancji zagęszczających, kwasu fosforowego (E338), jaj w proszku, substancji konserwujących, substancji stabilizujących. W zestawieniu pięćdziesięciu produktów tej kategorii, które można znaleźć na naszej stronie, zgodnie z tym założeniem, polecamy tylko dziesięć z nich. Wśród polecanych najbardziej popularne i łatwo dostępne marki to Kielecki i Białuty. Reszta polecanych produktów to marki niszowe, niedostępne w większości sieci handlowych – wyjaśnia Katarzyna Rada.

– Odnosząc się do pytania o zdrowie, to najlepszy będzie majonez pozbawiony kontrowersyjnych substancji dodatkowych i spożywany w niewielkich ilościach, bo to produkt o dużej zawartości tłuszczu i wysokokaloryczny. Dobrym wyborem na święta będzie też majonez domowy, którego wykonanie jest banalnie proste, a prosty skład gwarantowany. Wystarczą dwa lub trzy składniki – dodaje.

Kielecki vs Winiary – pojedynek nie tylko na smaki

Chociaż przygotowanie majonezu domowego wydaje się prostym i dobrym rozwiązaniem dla naszego zdrowia, to spora grupa konsumentów decyduje się jednak na zakup gotowego produktu. Jednymi z najczęstszych wyborów konsumentów są Majonez Dekoracyjny Winiary oraz Kielecki, będące liderami na rynku z licznym gronem miłośników. Jakby tego było mało, popularność obu produktów doprowadziła do podziału społeczeństwa na dwa zwaśnione obozy: Team Winiary i Team Kielecki, czego potwierdzeniem są liczne dyskusje w mediach społecznościowych nad wyjątkowością i przewagą jednego produktu nad drugim.

– Cały ten spór umiejętnie podsycany jest przez marketingowców. Dla marki Winiary czy producenta Majonezu Kieleckiego nie ma lepszej reklamy niż napędzane silnymi emocjami „dyskusje” konsumentów. Tworzy się nam naturalny buzz marketing i jest to sytuacja wymarzona dla każdego marketingowca. Nic tylko siedzieć z boku i od czasu do czasu umiejętnie wkładać kij w mrowisko, aby temperatura sporu nie malała albo była coraz większa. Szczególnie ważne jest to w okresie poprzedzającym święta wielkanocne – ocenia Paweł Jaroszyński, CEO, Head of Social Media w agencji Pitted Cherries.

– Natomiast jeśli w naszym rodzinnym domu od zawsze królował na stołach Majonez Kielecki, to nie ma takiej siły na świecie, która przekonałaby nas do Majonezu Dekoracyjnego Winiary i odwrotnie – dodaje.

Jak wiadomo, majonez majonezowi nierówny. Kielecki i Winiary różnią się od siebie składem i smakiem, co ma ogromne znaczenie podczas zakupu konkretnego produktu.

– Te dwie marki różni skład i smak. Kielecki wpisuje się w trend clean label, natomiast Winiary zupełnie nie. Natomiast smak Kieleckiego jest wyrazisty, lekko kwaśny, co dla części nabywców stanowi dużą zaletę, a dla części największą wadę. Majonez Dekoracyjny Winiary jest bardzo łagodny w smaku, dzięki większej zawartości cukru i niewielkiej zawartości octu, ma też bardziej kremową i gęstą konsystencję – analizuje Katarzyna Rada.

Czy konsumencki bojkot Nestle zaszkodzi majonezom Winiary?

W pojedynku obu wspomnianych marek w ostatnim czasie zdecydowanie wygrywa Kielecki. A wszystko za sprawą toczącej się wojny w Ukrainie. Firma Nestle, będąca producentem majonezów Winiary, ciągle pozostaje obecna ze swoimi produktami w Rosji. Konsekwencją tej decyzji globalnego koncernu jest bojkot konsumencki wszystkich brandów należących do Nestle, w tym marki Winiary.

Według Pawła Jaroszyńskiego mówiąc o bojkocie marek Nestle, mamy do czynienia z bezprecedensową sytuacją.

– Zazwyczaj jest tak, że nawet jeśli bojkot danej marki czy produktu przerodzi się w coś poważniejszego, to trwa tydzień, dwa, góra miesiąc, a potem wszyscy o tym zapominają. Kto pamięta dziś o bojkocie napoju Tiger czy piwa Ciechan? Natomiast sytuacja, w której znalazło się Nestle nie ma precedensu. Tuż obok nas toczy się wojna, a koncern wciąż pozostaje w kraju agresora – tłumaczy CEO, Head of Social Media w agencji Pitted Cherries.

– Trudno przewidzieć, czy taka sytuacja odbije się długotrwale na Nestle. Być może realna groźba spadku obrotów i naciski m.in. ze strony ukraińskich władz ostatecznie zmuszą firmę do wycofania się z Rosji – dodaje Paweł Jaroszyński.

Zaistniała sytuacja zapewne przełoży się na spadek sprzedaży majonezów Winiary, zwłaszcza teraz, w okresie świątecznym.  

– Na pewno będzie to cień na wizerunku marki, przekładający się na wielkość sprzedaży, szczególnie teraz przed świętami wielkanocnymi. Dla wielu osób takie podejście marki do toczącej się wojny, stanie się z pewnością dodatkowym czynnikiem, skłaniającym do zmiany nawyku zakupu tej właśnie marki, znalezienia innej lub zastosowania substytutu – mówi Katarzyna Rada z Czytajsklad.com.

Zatem robiąc zakupy świąteczne, naturalnie z głową i listą produktów w ręku, przy półce z majonezami, warto zwrócić uwagę na skład, cenę i pochodzenie produktu. Oczywiście nie dotyczy to tylko majonezów, ale wszystkich produktów w sklepie. Niech to będą w pełni przemyślane zakupy.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Jack 2022-04-08 08:15:37

    a ja polecam majonez Motyl

    Odpowiedz
  • Jan 2022-04-08 09:38:09

    Winiary popierają Rosję i już są gorsze. Polecam Kętrzyński

    Odpowiedz
  • Kajman 2022-04-08 10:17:00

    Majonez MOTYL , jakość produktu powtarzalna , nie kombinowany - najlepszy !

    Odpowiedz
  • pietrek 2022-04-08 10:37:06

    Motyla u nas jeszcze nie widziałem, ale może jest Biedronka?

    Odpowiedz
  • Mikael 2022-04-08 20:31:31

    Z przyczyn oczywistych zacząłem szukać alternatywy dla Winiar, którego wiernym klientem byłem od lat. Sięgnąłem też po Kielecki, ale nie dało się. Bardzo octowy i przesolony. Na szczęście trafiłem na majonez Kania (marka własna Lidla). I to strzał w dziesiątkę, niemal idealne zastępstwo Dekoracyjnego z Winiar.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!