Początki Gorącego Kubka w Polsce
Anna Telakowiec, Category Director Poland & Baltics Foods w firmie Unilever mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl że Gorący Kubek pojawił się w Polsce w 1995 roku.
- Historia Gorącego Kubka Knorr rozpoczęła się od czterech pierwszych smaków: barszczu czerwonego, pomidorowej, kremu z kury i kremu grzybowego. Wprowadzeniu tych rewolucyjnych na owe czasy produktów towarzyszyła wieloletnia kampania edukacyjna. Produkty zyskiwały na popularności i z nowinki na rynku stały się stałym elementem listy zakupowej, a sprzedaż sukcesywnie rosła - mówi.
Gorący Kubek sprzedażowym hitem lat 90
Gorący Kubek okazał się hitem sprzedaży do tego stopnia, że polski oddział Knorra musiał posiłkować się...importem ze Szwajcarii.
- Reakcja rynku była szalona, fabryka nie nadążała i początkowo korzystaliśmy z mocy produkcyjnych fabryki Knorr w Szwajcarii. Fabryka w Poznaniu pilnie dokupiła linie produkcyjne, a w 1997 roku przebudowała jeden z budynków pod kątem produkcji Knorr Gorący Kubek. Zapotrzebowanie było ogromne i do dziś utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie - dodaje Telakowiec.
Gorący Kubek stworzył rynek zup instant w Polsce?
Przedstawicielka Unilevera wskazuje, że Gorący Kubek praktycznie wykreował w Polsce segment rynkowy w postaci zupek instant.
- Gorący Kubek Knorr zrobił rewolucję w postrzeganiu roli zupy w codziennym menu Polaków. Przed powstaniem tego segmentu Polacy deklarowali jedzenie zup w domu lub w lokalach gastronomicznych i nikomu do głowy nie przyszło, że zupa może stać się daniem na różne okazje i różne pory dnia – poza porą obiadową – w dodatku spożywanym w bardzo różnych warunkach, nie tylko przy domowym stole czy w restauracji.
Które smaki Gorącego Kubka sprzedają się dziś najlepiej?
Które smaki Gorącego Kubka sprzedają się dziś najlepiej w Polsce? Niezmiennymi hitami sprzedaży są zupy tradycyjnie, znane z domowego gotowania: barszcz czerwony, rosół i pomidorowa. Co ciekawe, na podium najlepiej sprzedających się wariantów wkroczyła także mniej popularna wcześniej w Polsce zupa serowa.
- Kategoria zupek instant w Polsce nie traci na popularności i ten segment konsekwentnie rośnie w sprzedaży. Ostatnie miesiące są czasem istotnego przyspieszenia dynamiki sprzedaży kategorii, która dzisiaj jest już dwucyfrowa. Przewidujemy, że sprzedaż zupek instant będzie nadal wzrastać, gdyż jest to propozycja ciepłej przekąski wygodnej w użyciu, a równocześnie bardzo dostępnej cenowo, co powoduje zainteresowanie także nowych, młodych konsumentów, wkraczających na rynek i podejmujących wybory zakupowe.
Jak wygląda dzisiaj rynek zupek instant w Polsce? Co wpłynęło na sukces tego produktu na naszym rynku? Jak marka ocenia dziś słynną kampanię reklamową z piłkarzami przed Mundialem w 2002 roku? Zapraszamy do lektury pełnej wersji wywiadu w Strefie Premium: Jak Gorący Kubek Knorr wykreował segment zupek instant w Polsce?
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

komentarze (0)