Koncern Heinz notuje znaczące wzrosty sprzedaży na świecie
Heinz Company ogłosiła wyjątkowo silne wyniki za trzeci kwartał. Na całym świecie sprzedaż wzrosła o 12,7 proc. Zysk operacyjny zwiększono o 13,8 proc., zysk na akcję z działalności kontynuowanek - o 9,2 proc. W Europie wyniki były równie dobre - sprzedaż wzrosła o 12,1 proc.
W trzecim kwartale zakończonym 27 stycznia 2010, Heinz odnotował sprzedaż w wysokości 2,68 mld USD. Zysk operacyjny osiągnął 437 mln USD.
Wyniki spółki były napędzana przez organiczny wzrost sprzedaży i poprawę marży brutto, wynikające z poprawy wydajności i wyższych cen netto.
Na dobre wyniki złożył się m.in. organiczny wzrost sprzedaży o 15,5 proc. na rynkach rozwiijających się, głównie w Indonezji, Rosji i Indiach.
W Europie sprzedaż wzrosła o 12,1 proc. do 878 mln USD. Wolumen sprzedaży zwiększył się o 3 proc., głównie z powodu rosnącego rynku i zwiększonej liczbie działań promocyjnych w Wielkiej Brytanii.
