Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Konsumenci zwracają uwagę na pochodzenie produktów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 30-01-2017, 15:42
Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na pochodzenie produktów, zadając sobie pytanie, w jaki sposób i gdzie powstają. Z kolei producenci coraz chętniej chcą na nie odpowiadać, informując o metodach uprawy surowców oraz drodze, jaką przebywają składniki, zanim znajdą się na talerzu konsumenta.
Konsumenci zwracają uwagę na pochodzenie produktów
fot. shutterstock

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

W tym kontekście coraz częściej słyszymy określenie „zrównoważony”. Co ono znaczy? I czy naprawdę powinno mieć dla nas znaczenie?

- Choć mówiąc o pochodzeniu produktów spożywczych, producenci używają określeń zrównoważone rolnictwo czy zrównoważone uprawy, to samo pojęcie zrównoważony ma szerszy kontekst, do którego odniosła się Organizacja Narodów Zjednoczonych, ogłaszając 25 września 2015 roku Cele Zrównoważonego Rozwoju. Obejmują one 17 zagadnień, które mają być realizowane przez kolejnych 15 lat, począwszy od 2016 roku. Do czego zmierzają? Założenia są ambitne: m.in. wyeliminowanie skrajnego ubóstwa, walka z nierównościami czy wstrzymanie zmian środowiskowych. ONZ podkreśla, że osiągnięcie tych celów nie będzie możliwe bez zaangażowania rządów państw oraz biznesu. Jednym z poruszonych przez ONZ zagadnień stało się właśnie zrównoważone rolnictwo, do którego nawiązują Cele nr 2: „Wyeliminować głód, osiągnąć bezpieczeństwo żywnościowe i lepsze odżywianie oraz promować zrównoważone rolnictwo” i nr 12: „Zapewnić wzorce zrównoważonej konsumpcji i produkcji” - informuje Unilever, właściciel globalnej marki Knorr.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!