Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Kotaniec: Sukcesja to nadal w polskim środowisku firm rodzinnych temat bardzo skomplikowany

- Polscy przedsiębiorcy to są ludzie często w moim wieku, którzy sami wszystko stworzyli od początku i często ich mentalność nie pozwala im na podzielenie się swoim „dzieckiem”. Przedsiębiorcom brakuje świadomości, że działanie bez odpowiedniego ułożenia i zabezpieczenia biznesu, może doprowadzić do upadku firmy, gdy zabraknie jej założyciela – mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Włodzimierz Kotaniec, założyciel firmy Kotaniec.

Kotaniec: Sukcesja to nadal w polskim środowisku firm rodzinnych temat bardzo skomplikowany
Włodzimierz Kotaniec, założyciel firmy Kotaniec i Łukasz Kotaniec, zarządzający firmą/ fot. Żelazna Studio

Kotaniec, dawniej Folwark, to firma rodzinna, w 100 proc. z polskim kapitałem. Dwa lata temu jej założyciel oficjalnie przekazał stery swojemu starszemu synowi.

– Jesteśmy już szczęśliwie po, jednak cały proces trwał dwa lata. Przy okazji sukcesji została przeprowadzona u nas w firmie również zmiana formy prowadzenia działalności gospodarczej, wcześniej to była indywidualna działalność prowadzona przez osobę fizyczną – mojego tatę – zaznacza Łukasz Kotaniec.

Kiedy w danej firmie jest więcej niż jeden sukcesor i kiedy przy okazji sukcesji chce się pozabezpieczać majątki prywatne, rodzi to kolejne trudne sytuacje i wymaga wielu niestandardowych zadań, które z kolei wymagają wsparcia ze strony specjalistów.

Jak zapewnia zarządzający firmą wszystkie oczekiwania firmy związane z dziedziczeniem zostały zaspokojone. - Pozornie może się wydawać, że nasza struktura jest teraz skomplikowana. Na podstawie gospodarstwa Folwark powstało siedem spółek, które pozwoliły na to, żeby zgodnie z prawem, bez obciążeń fiskalnych, majątki prywatne pozabezpieczać. Dzisiaj funkcjonujemy w sposób transparentny i wiemy kto za co odpowiada – wylicza Łukasz Kotaniec.

Sukcesorów było dwóch. Łukasz Kotaniec przejął zarządzanie firmą Kotaniec, drugi syn w życiu firmy aktywnie nie uczestniczy.

Z sektorem spożywczym rodzina Państwa Kotańców miała do czynienia od początku swojej przygody z przedsiębiorczością. Najpierw w latach wszelkiego deficytu prowadziła sklep rolno-spożywczy. Następnie w 1986 r. zakupiła linię do produkcji majonezu w Drzewicy. - Metodą prób i błędów udało się uruchomić w 1986 r. produkcję majonezu detalicznego w słoikach w pod marką Korona – wspomina Włodzimierz Kotaniec. Z kolei w 1989 r. kupiła teren byłego folwarku rodziny Chełmońskich, która po wojnie została zmuszona do jego opuszczenia.

O historii powstania firmy Kotaniec przeczytasz w kolejnym numerze Rynku spożywczego.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kotaniec RSS ALERT    /    Folwark RSS ALERT    /    Włodzimierz Kotaniec RSS ALERT    /    Łukasz Kotaniec RSS ALERT    /    firmy rodzinne RSS ALERT    /    sukcesja RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!