Gigant żywności pakowanej prognozuje również zysk w 2023 r. poniżej szacunków Wall Street, ponieważ jest obciążony większą liczbą promocji i wyższymi kosztami zakupu surowców w tym nabiału, soi, olejów i materiałów opakowaniowych.
Kraft Heinz wstrzymuje nowe podwyżki cen w 2023 r.
Posunięcie Kraft Heinz przypomina sytuację PepsiCo, która w ubiegłym tygodniu zapowiedziała, że nie będzie dalej podnosić cen, spodziewając się pewnego sprzeciwu ze strony konsumentów w drugiej połowie roku. Czytaj: PepsiCo: po lepszych niż oczekiwano wynikach kwartalnych nie będzie już podwyżek cen
Tymczasem Coca-Cola, Unilever czy Heineken zapowiedziały, że utrzymają podwyżki cen.
- Konsumenci szukają wygodnych, sycących i pożywnych posiłków, a jednocześnie zwracają większą uwagę na cenę – powiedział dyrektor generalny Kraft Miguel Patricio, zapowiadając jednocześnie wstrzymanie nowych podwyżek cen.
Również detaliści coraz częściej sprzeciwiają się podwyżkom cen żywności u producentów. W zeszłym roku Kraft Heinz na krótko zaprzestał dostarczania niektórych produktów do Tesco w Wielkiej Brytanii z powodu nieporozumień cenowych.
Konsumenci wrażliwi na ceny. To wpływa na wynik finansowe Kraft Heinz
Kraft przewiduje na 2023 r. roczny skorygowany zysk w wysokości od 2,67 do 2,75 USD na akcję, poniżej szacunków analityków na poziomie 2,77 USD, ponieważ spodziewa się, że kupujący staną się bardziej wrażliwi na ceny do końca roku.
Powiedział, że średnie ceny sprzedaży wzrosły w czwartym kwartale o 15,2 proc., podczas gdy wielkość sprzedaży spadła o 4,8 proc.
Kwartalna sprzedaż netto wzrosła o 10 proc. do 7,38 mld USD, pokonując szacunkowe 7,27 mld USD.
Co produkuje Kraft Heinz?
Koncern Kraft Heinz powstał w wyniku fuzji w 2015 roku. H.J. Heinz Co., należący do Berkshire Hathaway Warrena Buffetta i brazylijska firma inwestycyjna 3G Capital, przejęła Kraft Foods za 45 mld dol.
Kraft Heinz to prawdziwy gigant znajdujący się w pierwszej dziesiątce trzeci największych producentów żywności i napojów na świecie. Kraft Heinz produkuje m.in. słynny keczup i serki Philadelphia, kontroluje markę Maxwell House i Pudliszki (polska marka stała się częścią H.J. Heinz Company w 1997 r.).
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

komentarze (0)