Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Krajowa Spółka Cukrowa dobrze ocenia wyniki kampanii cukrowniczej 2015/2016

Krajowa Spółka Cukrowa podsumowała wyniki kampanii cukrowniczej 2015/2016. We wszystkich siedmiu cukrowniach spółka skupiła łącznie 3 826 tys. ton buraków cukrowych i wyprodukowała łącznie 581 tys. ton cukru.

Krajowa Spółka Cukrowa dobrze ocenia wyniki kampanii cukrowniczej 2015/2016
fot. PTWP

Kampania 2015/2016 w KSC S.A. rozpoczęła się w pierwszej dekadzie października 2015 roku, zakończyła w pierwszej dekadzie stycznia 2016 r. Kampania prowadzona była w siedmiu Oddziałach KSC S.A.: Cukrownia Dobrzelin, Cukrownia Kluczewo, Cukrownia Krasnystaw, Cukrownia Kruszwica, Cukrownia Malbork, Cukrownia Nakło, Cukrownia Werbkowice. Średni czas trwania kampanii wyniósł 75 dni. We wszystkich siedmiu cukrowniach Spółka skupiła łącznie 3 826 tys. ton buraków cukrowych i wyprodukowała łącznie 581 tys. ton cukru. Najwyższy średni plon uzyskano w Cukrowni Malbork – 66,3 t/ha. W 2015 roku buraki cukrowe uprawiane były na areale 70 500 ha, uprawiało je 15 178 plantatorów.

Zarząd Krajowej Spółki Cukrowej S.A. ocenia wyniki kampanii cukrowniczej 2015/2016 jako dobre. Należy zaznaczyć, że wpływ na wyniki skupu miała w szczególności letnia susza i związany z nią trudny sezon wegetacyjny. W związku z tym spadki plonów buraków cukrowych odnotowano w Europie i u innych producentów krajowych.

- Mimo trudnych warunków Krajowa Spółka Cukrowa S.A. osiągnęła satysfakcjonujący poziom skupu buraków cukrowych i produkcji cukru - informuje spółka.

Krajowa Spółka Cukrowa S.A. powstała w 2002 roku. Jest największym w Polsce i ósmym, co do wielkości, producentem cukru w Europie. Udział KSC S.A. w krajowym rynku cukru wynosi blisko 40 procent. W skład koncernu wchodzi 7 cukrowni (Dobrzelin, Kluczewo, Krasnystaw, Kruszwica, Malbork, Nakło, Werbkowice) zlokalizowanych na terenie pięciu województw.

Podstawowy przedmiot działalności Krajowej Spółki Cukrowej S.A. stanowi produkcja
i sprzedaż cukru oraz handel wyrobami powstałymi w trakcie jego wytwarzania. Odbiorcami produktów Spółki sprzedawanymi pod marką Polski Cukier są zarówno uznane firmy polskie, jak i renomowane koncerny międzynarodowe.

Miniony sezon był bardzo trudny dla produkcji buraka, która straciła na panujących warunkach pogodowych - podsumowuje Krajowy Związek Plantatorów Buraka Cukrowego.

- Susza i ograniczenie uprawy nie tylko przez producentów cukru, ale i plantatorów ze względu na cenę buraka były główną przyczyną tak krótkiej kampanii. W stosunku do poprzedniego roku wyprodukowano około 700 tys. ton cukru mniej. Według naszych szacunków (gdyż dane z koncernów cukrowniczych stały się bardzo tajne) wyprodukowano nie więcej niż 1,3 miliona ton cukru, przy spożyciu około 1,65 miliona ton – wymienia Związek.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krajowa Spółka Cukrowa RSS ALERT    /    rynek cukru RSS ALERT    /    Polski Cukier RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • wik 2016-01-19 07:18:12
    przecież Związek mógłby te dane pozyskać od swoich członków ale to wymagałoby trochę pracy z ich strony a przecież oni biorą składki nie za pracę....te dane są tez dostępne w ARR i ZPC :-) trochę wysiłku..
  • wi 2016-02-01 09:30:32
    a o nowym zarządzie nic? Przecież jest już wybrany.. i to sprawdzeni fachowcy:-)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.97.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!