Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Krajowa Spółka Cukrowa zamierza wchodzić na kolejne rynki

Afryka, Ameryka Południowa oraz Europa Wschodnia to kierunki bardzo atrakcyjne z punktu widzenia dalszego rozwoju Krajowej Spółki Cukrowej - zdradza w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marek Dereziński, prezes KSC.

Krajowa Spółka Cukrowa zamierza wchodzić na kolejne rynki
Marek Dereziński, prezes zarządu Krajowej Spółki Cukrowej (fot. PTWP)
Jakie są pana zdaniem najbardziej perspektywiczne rynki, jeśli chodzi o cukier?

Rynki światowe są perspektywiczne. Przez najbliższe dwa lata trzeba będzie sobie odpowiedzieć na pytanie, jakie możliwości stwarza Unia Europejska, czy nadal eksport będzie w jakiś sposób reglamentowany, czy też zostanie stworzona większa możliwość tego eksportu. My się też musimy do tego w sposób elastyczny przystosowywać. Dzisiaj jesteśmy w stanie współpracować - i robimy to - w ramach limitów, które mamy, z szeregiem krajów na świecie. W dalszym ciągu będziemy to robić, na tyle, na ile będziemy mogli.

Co z kierunkiem afrykańskim? Wydaje się, że kontynent ten jest bardzo perspektywiczny.

Dzisiaj wszyscy patrzą na Afrykę. Robimy to również my. Afryka jest dla nas interesująca jako całość, bo jest tam perspektywa dynamicznego wzrostu spożycia cukru, siły nabywczej, liczby ludności itd. Gdy spojrzymy na ich aktualną produkcję i na to, co za kilka czy kilkanaście lat będą potrzebowali, to jest to bardzo ciekawy rynek. Oznacza to, że albo trzeba tam dowieźć, albo produkować. Jeżeli chodzi o współpracę, patrzymy również na Amerykę Południową, ze względu na skalę produkcji.

Kierunek afrykański powinien być interesujący również dla Pszczółki.

Na pewno do Afryki warto wchodzić ze słodyczami, ale trzeba patrzeć na każdy rynek inaczej. Mamy produkty czekoladowe czy oblewane w czekoladzie, ważna jest więc kwestia temperatur czy konkretnych miejsc. Prawda jest też taka, że Pszczółka na dziś praktycznie wykorzystuje swoje moce produkcyjne, a w związku z tym nie bardzo może bez inwestycji zwiększać eksport. Nie są to też ilości, które by nas satysfakcjonowały.

A co z rynkami Europy Wschodniej? Jak na ich atrakcyjność wpływa konflikt rosyjsko-ukraiński?

Rynek wschodni jest duży, atrakcyjny dla nas, chociażby przez cukrownie z Mołdawii czy Pszczółkę, która też swego czasu miała przyjemność w tym kierunku eksportować. Będziemy szukać sposobów rozwoju na takich rynkach dla wszystkich naszych produktów.

Czy zwiększanie eksportu przez KSC wymuszane będzie sytuacją na rynku FMCG w Polsce?

Rynek w Polsce będzie rósł, ale to nie będą niesamowite wzrosty. Dla naszych brandów nie oczekujemy skokowo przejęcia nie wiadomo jakiej części rynku. Dlatego trzeba eksportować, chociaż nie ukrywam, że dla naszej działalności pozacukrowej, te wzrosty, które są obecnie, wyglądają bardzo optymistycznie.

Nie obawia się pan, że konflikt na Wschodzie nadal będzie pogłębiał wojnę cenową w Polsce?

Wojna cenowa zawsze jest jakimś tam elementem bytności na rynku. Każdy chce produkować więcej, każdy chce sprzedawać więcej i drożej. Od tego jesteśmy, żeby sobie z tym radzić.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

więcej informacji:

Marek Dereziński RSS ALERT    /    Krajowa Spółka Cukrowa RSS ALERT    /    KSC RSS ALERT    /    KSC Polski Cukier RSS ALERT    /    Fabryka Cukierków Pszczółka RSS ALERT    /    cukier RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.67.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!