Łukasz Gębka, Farma Świętokrzyska: Rolnictwo ekologiczne to rolnictwo przyszłości
- Rolnictwo ekologiczne to rolnictwo przyszłości, bo oferuje konsumentom najwyższej jakości żywność, a jednocześnie pozytywnie wpływa na środowisko naturalne – przekonuje Łukasz Gębka, prezes Farmy Świętokrzyskiej, jednego z wiodących polskich producentów ekożywności.

Świadomość ekologiczna Polaków systematycznie rośnie, a wraz z nią rozwija się rodzimy rynek ekoproduktów. Badania wskazują, że jesteśmy gotowi zapłacić więcej za produkty lepszej jakości produkowane w warunkach ekologicznych. Polskie firmy mają się o co bić, bo wartość tego rynku już w ubiegłym roku przekroczyła w naszym kraju 1 mld zł, a prognozy mówią o dwucyfrowym wzroście przez najbliższe lata.
O rosnącej popularności żywności ekologicznej w Polsce wyraźnie świadczy m.in. szeroki oddźwięk, jaki wywołał czerwcowy ECO FOOD 360 Kongres Rolnictwa i Żywności Ekologicznej.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
To jedno z pierwszych w Polsce międzynarodowych wydarzeń tak kompleksowo podejmujących tematykę rolnictwa ekologicznego, adresowane do rolników konwencjonalnych, producentów i przetwórców żywności, instytucji rządowych i pozarządowych, liderów opinii oraz konsumentów. Kongres odbył się 11 czerwca w Warszawie pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa Jana Krzysztofa Ardanowskiego.
O drodze Farmy Świętokrzyskiej do sukcesu opowiadał podczas kongresu jej prezes Łukasz Gębka. Jego firma przed kilku laty zainwestowała w ekologiczną przetwórnię, co stało się przełomem w jej działalności. Dziś Farma Świętokrzyska zatrudnia ponad 160 osób, a uprawy prowadzi na łącznej powierzchni 348 ha.
- Przełomem w rozwoju naszego gospodarstwa ekologicznego było powstanie przetwórni warzyw i owoców. Pozwoliło to na znaczne poszerzenie oferty o produkty dostępne przez cały rok oraz dało nowe możliwości marketingowe – mówił Łukasz Gębka.
Bio-kiszonki, dania gotowe, przetwory, marynaty, konfitury, smarowidła, musy, sosy oraz produkty dla dzieci to tylko wybrane ekoprodukty, które powstają na Farmie Świętokrzyskiej i stanowią, obok ekologicznej uprawy warzyw, istotną część działalności firmy.
- Przetwory to dla nas ważna wartość dodana, tak kluczowa w każdym przedsiębiorstwie. Nie tylko pozwalają przedłużyć trwałość uprawianych przez nas owoców i warzyw, które są dostępne na rynku przez cały rok, ale ułatwiają również komunikację z naszymi klientami, niezależnie od sezonu. A marketing to dla nas przede wszystkim informowanie i zwiększanie świadomości konsumentów na temat walorów żywności ekologicznej. Polacy coraz chętniej sięgają po ekoprodukty, ale nadal robią to dużo rzadziej niż nasi zachodni sąsiedzi – dodaje Łukasz Gębka, prezes Farmy Świętokrzyskiej.