• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Makarony Polskie zakończyły I kw. stratą

Grupa Makarony Polskie zwiększyła w I kwartale tego roku przychody ze sprzedaży z 41,2 mln zł w 2010 r. do 51 mln zł. Jednocześnie spółka zakończyła I kwartał ze stratą na poziomie 783 tys. zł wobec 941 tys. zł zysku netto w analogicznym okresie ubiegłego roku.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-05-2011, 13:30

- Mimo dobrych danych sprzedażowych w I kwartale zanotowaliśmy ujemny wynik finansowy. Prognozy zostały przygotowane w okresie, kiedy były już dostępne dane o wzrostach cen surowców i te dane zostały uwzględnione. Nasz całoroczny plan zakłada, że osiągniemy w całym 2011 r. zysk na poziomie 6,5 mln zł. Zagrożeniem dla realizacji naszych szacunków mógłby być dalszy istotny wzrost cen pszenicy w okresie kolejnych kwartałów - mówi Paweł Nowakowski, prezes Makaronów Polskich.

Jednak zdaniem prezesa jest to mniej prawdopodobne w kontekście niższych o ponad 20 proc. cen pszenicy w kontraktach terminowych na dostawy zboża po żniwach.  

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Sprzedaż Grupy Makarony Polskie w handlu tradycyjnym w I kwartale 2011 roku wyniosła 8,3 mln zł, co oznacza wzrost o 4 proc. w odniesieniu do I kwartału 2010 roku. Grupa podejmuje działania mające na celu wzmocnienie tego kanału dystrybucji. Planowane jest dalsze rozszerzenie asortymentu (temu m.in. służyło włączenie do oferty produktów pod marką Tenczynek) oraz wprowadzanie produktów do kolejnych dystrybutorów.

W I kwartale 2011 roku wartość sprzedaży w handlu nowoczesnym wyniosła 15 mln zł. W odniesieniu do wartości przychodów w tym kanale w analogicznym okresie 2010 r. nastąpił wzrost o 11,3 proc..

Grupa Makarony Polskie kontynuuje działania mające na celu zwiększenie rentowności tym kanale dystrybucji, głównie poprzez zwiększenie liczby odbiorców oraz wprowadzanie produktów markowych. Rozwój tego kanału dystrybucji wiąże się z jednorazowymi nakładami, obniżającymi rentowność w początkowym okresie sprzedaży

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!