Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

McCain Polska: Wartość rynku frytek wzrosła o 4 proc.

- Detaliczny rynek frytek mrożonych w Polsce warty jest ponad 190 mln zł, co oznacza wolumen 35 tys ton. Obecnie tempo rozwoju rynku to ponad 6 proc. w wolumenie oraz 4 proc. w wartości. - Niższe niż w ubiegłych latach tempo rozwoju jest efektem obecnego kryzysu ekonomicznego. Z drugiej jednak strony wzrosty jakie notuje się w trudnych czasach potwierdzają , że rynek ten ma jeszcze spory potencjał rozwojowy - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Katarzyna Woźniak, product manager retail CE w McCain Poland.

McCain Polska: Wartość rynku frytek wzrosła o 4 proc.

- Również pod względem asortymentowym perspektywy rozwoju rynku frytek są obiecujące. Równie dobrze rysuje się przyszłość na zdecydowanie większym rynku gastronomicznym - mówi Katarzyna Woźniak.

Pomimo, że rynek ten mocniej ucierpiał w czasie kryzysu, głównie za sprawą spadku ilości klientów w punktach gastronomicznych, w kolejnych latach prognozuje się powrót do tendencji wzrostowej.

- Poza ożywieniem gospodarczym i rozwojem infrastruktury przed zbliżającym się Euro 2012 przesłankami wzrostu są: rosnąca popularność szybkiego jedzenia na mieście (food on the go), nieustanny rozwój punktów z szybka obsługą (fast food, bar, kebab itp ) gdzie nieodłącznym składnikiem menu są frytki. Istotna rolę odgrywa też rozwój asortymentu - mówi Katarzyna Woźniak.

- Obecnie w Polsce zatrudniamy W Polsce zatrudniamy około 240 osób. 69 proc. naszych pracowników stanowią mężczyźni, 31 proc. to kobiety. Średnia wieku naszych pracowników wynosi 36 lat. Średni staż zatrudnienia pracownika wynosi 6 lat. 30 proc. naszych pracowników ma wyższe wykształcenie, wiele osób cały czas się kształci - mówi Katarzyna Woźniak.

W McCain Foods na całym świecie pracuje ponad 20 tys. osób.

- W ciągu ostatnich czterech lat w naszym biznesie globalnym notujemy regularne wzrosty na poziomie 2-4 proc. rocznie. Nasz roczny obrót wygenerowany ze sprzedaży na całym świecie przekroczył w ostatnim roku 6,5 mld USD. W tym samym czasie w Polsce rośniemy o ok. 10 proc. Pozwala to na budowanie optymistycznych prognoz rozwoju również na kolejne lata - mówi Katarzyna Woźniak.

McCain dostarcza swoje produkty do 3 segmentów rynku: handlu detalicznego, gastronomii oraz sieci restauracji szybkiej obsługi. Nasza dystrybucja zorganizowana jest w skali całego kraju w każdym z tych segmentów i bazuje na dostawach bezpośrednich ( np. do międzynarodowych sieci detalicznych) lub za pośrednictwem hurtowników i dystrybutorów produktów mrożonych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

McCain Polska RSS ALERT    /    frytki RSS ALERT    /    ziemniaki RSS ALERT    /    zatrudnienie RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    gastronomia RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT    /    mrożonki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.106.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!