MedFood Group poszukuje fit inwestorów. Najpierw crowdfunding, wkrótce giełda
Sieć poradni dietetycznych, e-porady, aplikacje i gry o zdrowym stylu życia, odchudzanie białych kołnierzyków, żywność wspierająca walkę z chorobami, a na deser: fit słodycze. MedFood Group, innowacyjna spółka z branży health & wellness, chce ruszyć na NewConnect jeszcze w 2019 roku. Na rozgrzewkę wybrała crowdinvesting.

Model biznesowy MedFood Group to szereg usług i produktów skoncentrowanych na zdrowym stylu życia, dietetyce, medycynie sportowej i psychologii. Firma zaczynała działalność w 2015 roku od poradni dietetycznej w Bydgoszczy. Obecnie ma ich sześć, w tym także w Gdańsku Lublinie i Olsztynie oraz dwie w Warszawie. Obok konsultacji, organizuje w nich szkolenia dla większych grup, w tym korporacji.
Spółka wprowadziła model świadczenia usług online dla klientów z całej Polski i zagranicy. W sieci sprzedaje szkolenia stacjonarne, ale też prowadzi konsultacje online i interaktywne szkolenia. Promuje je przez własne portale tematyczne, które przejęła w połowie 2018 r.
– W niecały rok zbudowaliśmy solidną bazę klientów i społeczność skupioną wokół własnych kanałów online. Łącznie z mediami należącymi do Grupy WM, która jest naszym partnerem strategicznym, notujemy ponad 3 miliony wizyt użytkowników miesięcznie – mówi Marcin Marcinkiewicz, prezes zarządu i akcjonariusz MedFood Group SA. – To ogromny potencjał stałego docierania do klientów, a w miarę realizacji strategii rozwoju nasza baza klientów i liczba użytkowników serwisów istotnie się powiększy – dodaje.
Jeszcze pod koniec 2017 roku potencjał bydgoskiej firmy dietetycznej MedFood zauważyła grupa inwestorów związanych z notowanym na GPW funduszem VC IQ Partners SA. Po dokonaniu akwizycji lokalnych poradni, założyli oni spółkę MedFood Group, której celem od początku był debiut na giełdzie. Obecnie jej akcjonariuszami są m.in. Marcin Marcinkiewicz (prezes zarządu), Tobiasz Niemiro i Marcin Aszkiełowicz oraz podmioty związane z Grupą Medialną WM.
W strategii na lata 2018-2021 MedFood zapisał inwestycje w oparciu o pięć filarów. Trzy z nich obejmują rozwój dotychczasowego modelu biznesowego: usług dietetycznych stacjonarnych i online, współpracy z korporacjami i działalności wydawniczo edukacyjnej. – Przewidujemy, że skok przychodów przyniosą nam w kolejnych latach nowe segmenty działalności – wdrożenie nowych, innowacyjnych usług IT i wejście na rynek żywności funkcjonalnej – zapowiada prezes. Wypracowane modele działania będą powielane na rynkach zagranicznych.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.