Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Mintel: Fermentacja przeżywa renesans w skali globalnej. Wraca moda na kiszonki!

  • Autor: Magda Brzózka; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-08-2017, 10:50
- Jedna z najstarszych metod konserwowania żywności, fermentacja, obecnie przeżywa swoisty renesans w skali globalnej. W efekcie, produkty typu kimchi, kefir i kombucha cieszą się rosnącą popularnością z uwagi na unikalne benefity zdrowotne i smakowe - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel.
Mintel: Fermentacja przeżywa renesans w skali globalnej. Wraca moda na kiszonki!
Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel/ fot. PTWP

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- W skali lokalnej, w kontekście rynku polskiego, obserwujemy ponowne włączanie do codziennych jadłospisów tradycyjnych kiszonek takich jak kiszona kapusta czy ogórki kiszone. Konsumenci coraz chętniej eksperymentują także z innymi składnikami, częściej również kisząc samodzielnie w domu - zapewnia ekspertka firmy Mintel.

Jej zdaniem takie ‘powroty do przeszłości’ idealnie wpisują się w jeden z globalnych trendów firmy Mintel na rok 2017 – ‘In Tradition We Trust’, czyli ‘Wierzymy w Tradycję’, mówiący o tym, że większe grono konsumentów poszukuje obecnie poczucia bezpieczeństwa i autentyczności płynącego z inspiracji tradycyjnymi recepturami, smakami i formatami. Moda na kiszenie związana jest także z zainteresowaniem żywnością naturalnie funkcjonalną, ze szczególnym uwzględnieniem produktów, które poprawiają komfort trawienny - dodaje Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!