Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Mózg potrafi rozróżnić sztuczny cukier od prawdziwego

W naukowym piśmie „Neuron” opublikowano badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu w Michigan w USA, których celem było wykazanie, jak organizm rozróżnia słodziki - donosi FAMMU/FAPA.
  • Autor: FAMMU/FAPA
  • Data: 16-07-2015, 09:21

Badania prowadzono na muchach owocówkach. Najpierw głodzono owady, później podawano im do wyboru sztuczny, niskokaloryczny słodzik i cukier. Kiedy mucha polizała cukier, w jej organizmie aktywowały się grupy sześciu neuronów, które wydzielały hormon zarówno w jelitach jak i w mózgu owada.

Skutkiem tego procesu były informacja, która sprawiała, że mucha wiedziała, że trafiła na pokarm i dostarcza organizmowi substancji odżywczych. W przypadku polizania sztucznego słodzika hormony nie były wyzwalane i muchy zawsze zostawiały ten pokarm, przenosząc się na cukier.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Zdaniem autorów badania, ludzki mózg rozróżnia rodzaj słodziku w ten sam sposób co mucha. Tym też można tłumaczyć, że wiele osób nie czerpie przyjemności ze spożywania dietetycznego jedzenia. Dlatego może częściej sięgać po żywność, szukając satysfakcjonującego posiłku lub myśląc, że zjadło niekalorycznie, więc może zjeść więcej. A to prowadzi do tycia.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!