• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Mrożonki, dżemy i soki NFC - najbardziej rozwojowe kategorie w przetwórstwie owoców i warzyw

- W ciągu ostatnich lat nawyki żywieniowe Polaków istotnie się zmieniły. Cały czas wzrasta odsetek osób, które zdrowo się odżywiają. Rośnie też konsumpcja owoców i warzyw, zarówno surowych, jak i przetworzonych, choć nadal spożycie jest poniżej zalecanego minimum. Jednocześnie spada spożycie produktów zbożowych i cukru - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Monika Woźniak, senior consultant Augeo Ventures.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2017, 12:25
Mrożonki, dżemy i soki NFC - najbardziej rozwojowe kategorie w przetwórstwie owoców i warzyw
fot. shutterstock

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w 2015 roku przeciętny Polak zjadł 53 kg owoców i 105 kg warzyw. W roku 2014 było to odpowiednio o 47 i 104 kg. W tym okresie spożycie produktów zbożowych zmalało z 106 do 103 kg, a cukru 44,3 na 40,5 kg.

- Kondycja finansowa przedsiębiorstw z branży przetwórstwa owocowo-warzywnego jest dobra, choć przedsiębiorstwa produkujące tradycyjne przetwory są w lepszej sytuacji niż producenci soków. Rentowność netto producentów przetworów owocowo-warzywnych wyniosła w 2015 roku 5,2 proc. i wzrosła z 3,2 proc. w 2014 roku. Wartość produkcji sprzedanej przetworzonych i konserwowanych owoców i warzyw, w 2015 roku wyniosła 8,3 mld złotych, i wzrosła o 1,1 mld zł w porównaniu z rokiem 2014. W tym samym czasie wartość produkcji sprzedanej soków spadła z 4,8 do 4,7 mld zł. Rentowność sektora sokowniczego w 2015 roku wyniosła 3,7 proc. i spadła z 7,8 proc. w 2014 roku. W porównaniu z innymi kategoriami sektora spożywczego w Polsce, przetwórstwo owoców i warzyw rozwija się w szybszym tempie. W 2015 roku, wartość produkcji sprzedanej przetworów owocowo warzywnych, wzrosła aż o 16 proc., produkcji sprzedanej wyrobów piekarskich i mącznych wzrosła o 8 proc., a produkcji wyrobów z mięsa o 5 proc. - wylicza Monika Woźniak.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!